Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

  Alexanthorn

  Dnevničke beleke

  Razgovori s povodom

  Odgovor petnaesti

 

  Senke Glasnika

 Javna predavanja

 Autobiografske bele�ke

  Magijski Dnevnik

 Lice i naličje

  Kontakt

 

 

 

Kon Don

Razgovori s povodom

 

 

Odgovor petnaesti

 

O Prizivanju Duhova

 

Pitanje sa Facebook grupe "Nehar"

19.11.2011

 

E. K.

Molim vas recite mi za dnevne Duhove koje objavljujete na stranici. Kako se prizivaju?
 

Prizivanje Duhova je pre svega ve�tina Visoke Magije koja zahteva mnogo, ne samo znanja već i rada. Mnogi priučeni "magovi" ili aspiranti koji streme Magijskoj Spoznaji, pogre�no misle da se �eljeni Duh ili bilo koji entitet mora pojaviti onda kada oni izvode ritual prizivanja. Događa se, sa ovakvim stavom, da budu krajnje razočarani kada kao rezultat postignu uglavnom nikakav ili samo delimičan uspeh. Najče�će se događa da oni postaju �rtve svoje vlastite imaginacije ili, �to je jo� gore, raznih vrsta halucinacija.

Ritualna Magija Prizivanja zahteva poznavanje najdubljih tajni Onostranog i niz predhodno stečenih sposobnosti i ve�tina. Prizivanje i uspostavljanje kontakta sa Duhovima, predstavlja najveću misteriju primenjene magije, i niko ko nije pripremljen i osposobljen za ovu vrstu rituala neće imati uspeha, čak ni u beskrajnim ponavljanjima obreda. Tajna je u materijalizaciji i eteričnoj kondenzaciji prizvanog Duha ili entiteta.

Ova misterija je poznata samo malom broju posvećenika najvi�eg ranga, i to je osnovni razlog za�to se većina evokacija, u kojima aspiranti očekuju ispoljavanje (eksteriorizaciju) Duha, ne realizuje i krene u potpuno pogre�nom pravcu. To je isto kao kada bi ste ribu izvadili iz vode sa �eljom da ona nastavi da �ivi na vazduhu. Niko neće ostati iznenađen zbog toga �to će riba brzo uginuti, a svi se zbunjeno i razočarano pitaju, �ta su to pogre�no uradili prilikom prizivanja Duha.

Paralela je potpuno jasna, ako treba prizvati Duha iz nevidljivog Onostranog u ovaj vidljivi Pojavni svet, onda se mora stvoriti takva atmosfera koja će tom Duhu, ili entitetu, biti ne samo prihvatljiva, već takva, da se on mo�e ispoljiti i neometano delovati. Potpuno je isto i svakome razumljivo da je čoveku nemoguće da svojim fizičkim telom uđe u suptilniju atmosferu i putuje u druge svetove, bez prethodnog preduzimanja niza neophodnih radnji i mera. Odgovarajuće ritualne radnje zajedno sa jakom voljom mogu kad kad omogućiti čoveku da u na�em pojavnom svetu stvori takve energetske vibracije i oscilacije koje pogoduju Duhu, i tada bi mogao stupiti u kontakt sa Duhom. Ali, u tom slučaju, Duh nikada ne bi bio u stanju da se prenese u na� fizički svet da bi na njega mogao da deluje. Samo magovi koji su upoznati sa Univerzalnim Zakonima, Zakonima fizičkog sveta i koji, poput samospoznatih adepta, znaju kako da primene ove Zakone, i koji isto tako dobro poznaju osobine Beskrajnih Prostranstava Onostranog sa Zakonima koji vladaju u svakoj od Oblasti koja okru�uje Zemlju i uz spoznaju kako da ih kontroli�u, bili bi u stanju da sasvim sami pripreme mesto na kojem Duh treba da se manifestuje.

Osiono pona�anje modernih kvazi magova je takvo da �ive u svom umi�ljenom predubeđenju da će svojim bajalicama i zapovestima naterati Duha da sam stvori uslove potrebne za sopstvenu projekciju i da učini to �to on, "mag", �eli. Ovo nije moguće čak i kada bi mag u sebi stvorio oblik Bo�anstva. Činjenica je da Duh mo�e sam stvoriti uslove za svoju materijalizaciju, ali takvog maga prizvani Duh nikada neće priznati za pravi magijski autoritet, već će, naprotiv, poku�ati da svesno prevari svog "prizivača" ili će jednostavno odbiti poslu�nost. Na �alost, ovu vrstu prizivanja, u kojoj prizvani Duh sam sebi stvara atmosferu koju �eli, praktikuju oni magovi koji nisu u stanju da pripreme magijski prostor za Duha koga nameravaju prizvati. Ova vrsta magova ili nema dovoljno znanja ili, prosto rečeno, nisu dostigli duhovnu zrelost. Duh kojeg mag prizove na ovakav način će, u većini slučajeva, odbiti poslu�nost, ili će poku�ati da prevari samozanesenog maga, najče�će prisiljavanjem da pristane na ugovor, ili savez, a da, pri tom, i ne spominjem pretnje i ostale opasnosti sa kojima bi se takav mag suočio ako odbije potpisivanje Sporazuma. Bez sumnje, u istoriji je nebrojeno ovakvih slučajeva, međutim, većina njih je ostala nepoznata.

Pravi mag koji preduzima sve mere i po�tuje sve primenljive analogije za jedan ritual prizivanja neće nikada biti u strahu od moguće tragedije. Stoga je potrebno da mag dobro poznaje simbolizam i misteriozne tajne svih magijskih sredstava i da ih razume, da bi postigao potpunu kontrolu nad Duhovima, moćima ili entitetima bilo koje vrste. Mag je obavezan da stvori atmosferu neophodnu za Duha kojeg namerava prizvati, i nikako se ne sme osloniti na Duha da on to sam učini, jer bi Duh samo stvorio atmosferu koja odgovara Njegovoj ličnoj �elji, i u tom slučaju bi mag bio u opasnosti da sasvim potpadne pod uticaj tog Duha.

Mnogi drevni spisi i grimoari koji govore o prizivanju Duhova, danas su pogre�no shvaćeni, jer je uvre�eno mi�ljenje da je mentalna koncentracija na magijski prostor "stvaranje atmosfere za prizvanog Duha". Postoje mnogobrojna uputstva o tome. Čak i neki svitci starih egipatskih papirusa daju uputstva o tome kako izazvati potrebnu koncentraciju na magijski prostor, ali po�to su njihovi simboli pogre�no tumačeni ta uputstva su ili izbačena iz upotrebe ili sasvim pogre�no shvaćena.

Kada se priprema prostor za materijalizaciju Duha pomoću Kadionice koja simboli�e magijski prostor, neophodno je da se taj prostor pre vr�enja rituala ispuni određenim energijama, �to je već stvar Magije Elemenata. To energetsko "punjenje" prostora zavisi od vrste Duha kojeg treba prizvati. Podrazumeva se da niko neće puniti prostor silom Elementa Zemlje ukoliko �eli da radi sa Duhom Elementa Vatre. To ne samo da bi bilo besmisleno, već bi bilo i u protivrečnosti sa Zakonom. Ako mag radi sa Duhovima koji predstavljaju određeni Element, on mora napuniti prostor, u kojem �eli da se Duh materijalizuje, njihovim vlastitim Elementom. Gnomi i ostali Duhovi Zemlje mogu se pojaviti samo na mestima ispunjenim Elementom Zemlje, Duhovi Vazduha će se manifestovati samo tamo gde preovlađuju Elementi Vazduha i tako dalje, dok, recimo, vi�i Duhovi i Stare�ine moraju imati prostor ispunjen Svetlo�ću. Ta Svetlost mora imati boju planetarne analogije Sveta kojem Duh pripada. Vanplanetarni Duhovi se mogu pojaviti samo na mestu ispunjenom čisto belom Svetlo�ću.

Tačno bojenje planetarne svetlosti se ostvaruje pomoću Magijske Lampe i imaginacije istovremeno. Svetlost mora biti jaka, jasna i sjajna. �to je boja tamnija to je sve te�e Duhu da se manifestuje, a ne retko se de�ava da se negativni Duh ili Stare�ina Tame te planetarne oblasti uka�e preuzimajući oblik prizvanog Duha poku�avajući da odigra njegovu ulogu i prevari nepromi�ljenog maga. Pravilo je da se pojavljuje Duh koji ima karakteristike stvorene boje.
Kada se radi na otvorenom prostoru, određeni prostor treba obele�iti najpre velikim magijskim krugom i istovremeno pomoću imaginacije. Kada se radi u zatvorenom prostoru Hrama bitno je da se ceo prostor ispuni odgovarajućim Elementom, kroz primenu Magije Elemenata i uvek praćeno snagom same imaginacije. Da bi stvorio odgovarajuću obojenu Svetlost ili Element, mag mora koristiti svoje telo, koje će on prvo napuniti tim Elementom ili obojenom Svetlo�ću, a zatim ih izbaciti u prostor preko ruku ili Magijskog �tapa ili direktno preko pora svoje ko�e, �ireći izračenjem iz sebe i ispunjavajući i o�ivljavajući prostor na taj način, čime se, ustvari, taj prostor priprema za Duha kojeg treba prizvati.

Ovim prenosom sile Elementa ili obojene Svetlosti iz tela u prostor stvara se ambijent za prizivanje Duhova koji treba da poslu�e ličnoj svrsi maga. Isti metod se koristi i u slučaju kada mag namerava da pojača i projektuje iz svojeg bića moći koje takođe pripadaju nekoj oblasti prema planetarnoj analogiji. Ukoliko se prizivaju Duhovi koji treba da budu na usluzi i drugim ljudima, a ne samo magu lično, ovo energizovanje prostora se mo�e ostvariti jedino pomoću imaginacije i to sa Astralne ili Eterične ravni, nakon astralne ili eterične projekcije, �to znači da se prostor tada energizuje direktno iz svemira. Tek kada je prostor dovoljno ispnjen elementarnom energijom, mag pristupa stvaranju posebne akumulacije u Magijskom Trouglu da bi oformio, pomoću svoje imaginacije potpune uslove za materijalizaciju prizvanog Duha. Zbog toga je moć nagomilavanja odgovarajućeg Elementa od prvenstvene va�nosti, po�to efektivna manifestacija Duha u potpunosti zavisi od nje. Da bi olak�ao ovu akumulaciju elementarne energije, mag treba da upotrebi miris tamjana, čiji sastojci moraju odgovarati planetarnoj oblasti iz koje se Duh priziva. Da bi uticao kroz fizičko dejstvo, onda se odgovarajuća nagomilana električna ili magnetna struja Elementa mora preneti u oblik stvoren za �eljenu prikazu Duha pomoću zapaljenog tamjana. Najbolje je u tamjan kao kondenzator elementarnih struja uneti obe elementarne struje i električnu i magnetnu, kako bi je Duh iskoristio, ne samo za pojavljivanje, već i za direktno fizičko delovanje. Međutim, ne mora se uvek insistirati na materijalnoj pojavi Duha u nekom određenom obliku i mo�e se ostaviti mogućnost da se se Duh pojavi i bez ikakvog oblika, ili u obliku koji sam Duh izabere, čime mag ostavlja sebi vi�e energije za koncentrisanje na �elju da Duh bude u stanju da iskoristi tu moć za postizanje �eljenih rezultata. Da bi ovo postigao, mag mora povr�inu tečnog ili čvrstog kondenzatora elementarnih energija, koji stavlja u Magijski Trougao, napuniti odgovarajućim elektro magnetnim nabojem. Tak kada se sve ovo postigne, paljenje tamjana će izazvati lagano samopunjenje elektro magnetnim strujama koje će poslu�iti Duhu za Njegovu manifestaciju. Aspiranti treba na početku prakse da koriste tamjan u većoj količini kako bi im pomogao kao jaka potpora za koncentraciju na ritual. Međutim, ovo uop�te nije bitno i iskusan mag, koji je sve zakone doveo pod svoju potpunu kontrolu mo�e svakako raditi i sa vrlo malo kađenja. Upotrebu narkotičnih sastojaka, koja se preporučuju u mnogim knjigama o prizivanju, pravi mag će izbegavati, jer narkotici, pored svog opojnog dejstva, ne poma�u prizivanju �eljenog Duha, već samo izazivaju halucinacije i mentalne projekcije izvlačeći slike iz podsvesti. Mag neće nikada rizikovati svoje zdravlje takvim ili sličnim eksperimentima upotrebom droga i opijata.

Tajna manifestacije prizvanog Duha je dakle i u tajni kađenja. Kada se u kadionici rasplamsa ugalj, u ovaj Oganj mag baca miris, simbol molitve, grubog nosioca ili predstavu njegove te�nje. Usled nesavr�enstva ove predstave, dobijamo dim a ne savr�eno sagorevanje. Ali, ne mo�emo da upotrebimo eksploziv umesto mirisa, jer to ne bi bilo istinito. Na�a molitva je izraz te�nje ni�eg ka vi�em. I ma koliko da je prijatan miris, on će uvek biti maglovit. A u tom maglovitom dimu nastaju prve iluzije. Tra�imo Svetlost, a opa�amo da je Hram u Tami! U Tami dim poprima čudne oblike i mo�emo čuti čudne zvuke, čak i zavijanje zveri. �to je gu�ći dim, to je tamniji Univerzum. Dahćemo i drhtimo, gledajući i pitajući se kakve li smo to nečiste i nestvarne stvari prizvali. Pa ipak, ne mo�emo bez mirisa. Ovaj miris se zasniva na smoli Tamjana, �rtvi čovekove volje srca. Ovaj tamjan se me�a sa storaksom, zemaljskim �eljama, tamnim, slatkim i prihvatljivim, u količini koja iznosi pola njegove te�ine; a ovo opet sa pola njegove te�ine stabla aloje, koje je simbol Strelca, odnosno njegove strele, i tako predstavlja samu te�nju, a to je strela koja probija dugu. To je strela koja tra�i uravnote�en i usmeren �ivot koji omogućava na� rad, a da bi rad bio moguć i sam taj �ivot mora da bude �rtvovan.

Sagorevanjem tamjana ili smesa smola i trava u na�oj se svesti javljaju sve one zastra�ujuće i privlačne utvare kojima vrvi Astralna Ravan. Ovaj dim predstavlja Astralnu Ravan koja se nalazi između materijalnog i duhovnog. Kada mag zatvori oči i počine da tra�i po sebi, u početku nailazi samo na mrak. Ukoliko nastavi sa poku�ajima da prodre kroz Tamu, postepeno se otvara novi par očiju. Neki misle da su to "oči imaginacije". Oni sa vi�e iskustva znaju da je to istinsko viđenje Prirode Stvarnosti, jer je stvarnost nam znana, sama po sebi, potpuna la�. U početku, mag opa�a sivu tamu, a kasnije će se mo�da pojaviti figure sa kojima će mag moći da razgovara i pod čijim vođstvom će moći da putuje Beskrajnim Prostranstvima. Astralnu ravan je nemoguće opisati, jer je veoma �iroka i raznovrsna, kao �to je to i Univerzum u celini.

Sve �to �ivi, sve �to je �ivelo i �to će ponovo u �ivot ući, nalazi se u Astralnom svetu. Tu se, takođe, nalazi i ono �to mnogi smatraju duhovima mrtvih. Ukoliko aspirant bilo �ta od onoga na �ta naiđe na svom astralnom putovanju prihvati kao Istinu, on će to obo�avati, jer Istina se obo�ava. Ali avaj, u tom slučaju on je izgubljen, jer utvara će zadobiti moć nad njim, a on će postati utvarom opsednut. Sve dok ispituje ideju, mag je slobodan od nje. Isto je kao i u običnom �ivotu: nema nikakve opasnosti sve dok čovek eksperimenti�e, ali u trenutku kada prestane da ispituje i kada određenu stvar počne da radi po navici bez razmi�ljanja, on je izgubljen. Uzmite samo primer hrane. Uobičajeno je da ljudi jedu tri puta na dan i to većina radi bez ikakvog razmi�ljanja, bez preispitivanja da li smo uop�te gladni. I u tom neobuzdanom prejedanju, javljaju se svi zdravstveni problemi. Tek kad sami počnete da kuvate za sebe, ubrzo ćete otkriti da ne kuvate ni manje ni vi�e nego �to vam treba, i zdravlje će početi da se vraća. Međutim, odete li u drugu krajnost i počnete da razmi�ljate samo o pravilnoj ishrani, gotovo je sigurno da ćete zapasti u onu tipičnu melanholiju, kada je čovek uveren da se ceo svet zaverio da ga otruje.

Ali pazite, postoje jo� veće opasnosti koje vrebaju kada se na put ovaj otisne. Aspiranta koji nije razlučio sopstvene relacije magijskog i svetovnog �ivota, najgore od svih utvara tek očekuju, a to su moralne i religiozne ideje. Zdravo rasuđivanje se sastoji u sposobnosti da se ideje prilagode pravilnim odnosima. Ukoliko neko tvrdi da ne veruje u Hri�ćanstvo ili neku drugu religiju, a celokupan svoj �ivot nesvesno uređuje na religijskim principima op�te prihvaćenih normi pona�anja kojima je naučen od malena takav mo�e samo neuspeh okusiti, jer je nemoguće uzdići du�u sve dok u�as uma ne napusti potpuno iscrpljeno telo. Sve utvare, bilo koje prirode, a posebno ove nakaradne svetovne kojima je većina opijeno podlo�na moraju biti svezane, ispitane i savladane, jer u suprotnom mo�e se dogoditi da se upravo u trenutku kada se aspirant �eli otisnuti u Onostrano, pojavi neka ideja sa kojom se nikada ranije nije bavio, i da ga mo�da ba� ta ideja, iznenada zaskoči i, po�to dolazi iz podsvesti, zadavi. To je ona čuvena legenda o čarobnjaku koji je prizivao Đavola i koga je Đavo udavio! Svako je sigurno čuo za onu narodnu: "Ko s Đavolom tikve sadi, tikve mu se o glavu lupaju". Ali poenta ovde nije u Đavolu, već u tikvama. Zato samo onaj ko "tikve" iz glave svoje izbaci, ko um svoj od svake svetovne vezanosti oslobodi, takvom su sve Kapije otvorene.
 

 

 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright � 2011 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 24-01-2013 04:34