Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

  Alexanthorn

  Dnevničke beleke

  Razgovori s povodom

  Odgovor peti

 

  Senke Glasnika

 Javna predavanja

 Autobiografske bele�ke

  Magijski Dnevnik

 Lice i naličje

  Kontakt

 

 

 

Kon Don

Razgovori s povodom

 

 

Odgovor peti

 

Posledice magijske prakse

 

Moe li se "crna magija" praktikovati bez posledica?

13.02.2011.

 

J.R.

to se tiče satanizma, slaem se sa tobom da je on odricanje od iskrivljene svijesti većine i da je to najbolji pristup istom.
Takođe i ja smatram da je i sam satanizam u stvari reakcija na hri�ćanstvo jer on se spominje tek u 18. vijeku, ako se ne varam.

Međutim, interesantna je činjenica da je i u starim drutvima postojao Satana. Jesam li u pravu?
Onda, ta je to simbolički satanizam? Kakva je prava simbolika obrnutog pentagrama i onog koji to nije? Primijetio sam da u nekim oblicima "crne magije" se koristi obrnut smjer kazaljke na satu, dok se kod nekih rituala koristi "smjer sunca" da ga tako nazovem. To me zbunjuje dosta, a posebno simbolika obrnutog pentagrama.

Ne prihvatam tezu da je on simbol zla, kao ni tezu da se pentagram sa jednim krakom gore koristi samo u vjetičarstvu.
Moji neki radovi koje sam pokuavao zavravali su se neuspjehom zbog toga to me je pentagram kao simbol uvijek zbunjivao.
Kakav je tvoj stav o "crnoj magiji"? Moe li se ona praktikovati bez posledica? Puno sam čitao, ali nisam zadovoljan sa objanjenjima pojedinih autora...

 

Ovo pitanje mi se čini kao su�tinsko, ali prvo bih razlučio jednu činjenicu. Ono �to vrlo često ponavljam u sličnim raspravama. Ne postoje "crna", "bela", "crvena" ili kako god obojena magija. Magija, "sama po sebi" i "sama za sebe" nema nikakav prefiks niti bilo kakav sufiks. Ona je samo magija. Jedno, mo�da najednostavnije obja�njenje �ta mag radi je dao Kastaneda: sve �to čarobnjak uči jeste kako da sačuva svoju energiju i kako da privuče mnogo drugih. To jasno ukazuje da je magija samo ve�tina ovladavanja i upravljanja energijama.

Kako će mag upravljati energijama nad kojima ima vlast volje je sasvim drugo pitanje kojim se zadire u polje etike. Sva pitanja morala su pitanja nemoćnog, slabog i ograničenog čoveka. A kada u svetu dominira mno�tvo slabog, nemoćnog i ograničenog, onda se stvara zajednička forma �ivljenja koja propisuje nekakva pravila koja slu�e isključivo samoza�titi tog jadnog, nemoćnog i ograničenog čoveka i zajednice kojoj pripada. Gomila svoju zaveru kuje samo protiv prave sile. Ta ograničena i jadna masa ne zna �ta je istina, ali dobro oseća ono �to je sna�no. Zato su stavovi svetovnih vlasti prema magiji, u pro�lim vremenima, a i danas potpuno bili indiferentni ukoliko ne �tete interesima dr�ave ili vladajućem dru�tvenom sistemu. Zbog te javne nesigurnosti magija je �ivot u tajnosti. U jednobo�ačkim religijama kontakti sa Onostranim su zabranjeni, naročito ako su ta bića neprijateljski raspolo�ena prema vladajućem bo�anstvu. Mnogobo�ačke religije su ne�to fleksibilnije i magiju podr�avaju ukoliko je usmerena u interesu vladajućeg duhovnog ustrojstva. Dakle, stalno se ponavlja nekakvo vladajuće ustrojstvo. Magija ne poznaje nikakvo vladajuće ustrojstvo.

Mag je individua samostalna i nezavisna kojom je nemoguće manipulisati i upravljati i zbog toga je opasnost u dru�tvu jer ne podle�e uticaju vladajuće klase i vladajućem ustrojstvu sistema vrednosti. Cilj svakog maga jeste da u svet magije uvede �to vi�e ljudi. Eto razloga vi�e za odbojnost svake vlasti prema sistemu vrednosti u svetu magova. Globalizacija, o kojoj se zadnjih godina dosta govori, nije ni�ta drugo do ta�nja ka odvajanju čoveka od njegove izvorne prirode. Demokratija i priča o ljudskim pravima su najveće demago�ke bljuvotine, ikada smi�ljene, a usmerene su direktno na uni�tenje fundamentalne prirode ljudskog bića. Dakle, ovde je na sceni rat između dva sveta, sveta globalizacije s jedne, i sveta individualizacije s druge strane.

�ta se onda de�ava u svetu i za�to sve�tenici i vladari strahuju? Kakva tajna sila preti vladajućem poretku? Njihova čela su obavijena oreolom slave i senkom sramote! Koju to tajnu ovi ljudi nose sa sobom? Za�to im se čude, a ne razumeju ih? Za�to su osuđeni, a da ih nisu ni saslu�ali? Za�to su posvećeni u te stra�ne tajne nauke od kojih se Crkva i dru�tvo pla�e? Za�to su upoznati sa stvarima o kojima drugi ne znaju ni�ta? Za�to oni kriju ono �to drugi �ude da saznaju? Za�to su obdareni stra�nom i nepoznatom moći? �ta je zapravo bila ta Magija? Kakva je bila moć tih ljudi, nekada tako ponosnih, a potom proganjanih? Ako su bili zaista jaki, za�to nisu nadvladali svoje neprijatelje? Ali, ako su bili slabići i lakrdija�i, za�to su im ljudi ukazivali čast pla�eći ih se? Da li Magija postoji? Postoji li neko okultističko znanje koje je uistinu moć i čini čuda, koja se mogu uporediti sa čudima potvrđenih religija?

Postojala je i jo� uvek postoji moćna i prava Magija. Sve �to je o njoj rečeno u legendi, istina je na izvestan način, pa ipak, suprotno op�toj navici popularnog preuveličavanja, to nije istina u potpunosti. Zaista postoji stra�na tajna, čije je otkrivanje već jednom promenilo svet. Tajna predstavlja fatalnu Spoznaju Znanja rezervisanog samo za Bogove.

I mogao bih ovako do u nedogled. Ali da odgovorim na ovo naslovno pitanje: svako delo ima određenu posledicu, to je jasno prema Zakonu Uzročnosti. Kakava će biti posledica to zavisi isključivo od volje maga i njegove predstave. Ako je svest maga opterećena mi�lju da će određena dela lo�e uticati na njega, onda će tako svakako i biti. Ako li pak, takvih primisli nema, ni lo�e posledice neće biti. Ovo je Zakon Privlačnosti. Misao oblikovana u svesti oblikuje i stvarnost. Ovo va�i za sve ljude. Ono o čemu misli� to ti se i događa. Ako misli� o lo�im stvarima lo�e se i događaju. Bolest od koje se čovek pla�i, od nje na kraju i umire... I o ovome bih mogao do u nedogled, bezbrojnim primerima. Dakle, posledica nema ukoliko ih nema u svesti. No, za�to struji ta priča o posledicama dela koja su okvalifikovana kao "lo�a"? Ta je priča isto tako smi�ljena obmana onih slabih, nemoćnih i ograničenih ljudi, o kojima govorih, kao mehanizam kolektivne odbrane. A dobro se zna: kad se la� ponovi stotinu puta, ona postane "istina". Zbog toga i sličnih priča, novi tragaoci često zalutaju i sa Staze Znanja skrenu brzo. Zato uvek upozoravam, bez prijemčivosti! Bez vezivanja za informacije, naročito one olako dobijene. Mnogo je, odvajkad, bilo kvazimagova koji u svet magije uđo�e, ne spoznaje radi, već s namerom da pometnju unesu i Istinu udalje i sakriju. Tako se brane oni jadni i nemoćni od mogućnosti da se Sveta Nauka Magije ra�iri svetom. Nema danas inkvizicije, ali zato ima prezatrpavanja bezvrednim informacijama. Tako se nejak i neuk, �to na Stazu Znanja kroči te�ko snalazi i jo� te�e razlučuje. Pogan je ovo svet.

 

O PENTAGRAMU

 

Tako je isto i sa tumačenjem pentagrama kao simbola. Da ka�em i o toj nedoumici, koju si izneo, ne�to. Reč pentagram potiče od grčke reči "pentagramon", i znači "pet crta". Najranija poznata upotreba pentagrama datira iz doba Uruka, 3.500 godina pre nove ere, u Mesopotamiji gde je nađen na glinenim pločicama. Smatra se da je predstavljao oznaku nekog pojma, ali istoričari i arheolozi ne znaju kojeg. U kasnijim periodima mespotamijske umetnosti pentagram je kori�ćen u kraljevskim spisima i bio je simbol imperijalističke moći koja se pro�iruje na 4 strane sveta. Među Jevrejima, simbol je pripisan Istini i pet knjiga Tore. U antičkoj Grčkoj naziva se pentalfa, prema tome �to se sastoji od 5 slova A. Prema Pitagori, pentagram predstavlja pet elemenata koji čine čoveka: vatra, voda, vazduh, zemlja i duh. Pitagorejci su povezivali pentagram sa Higijom, boginjom isceljivanja. Pitagorejski pentagram koji je u Evropi postao pentagram gnostičkog Hermesa ne javlja se samo kao simbol spoznaje, već i kao sredstvo vračanja i sticanja moći. Rani hri�ćani su povezivali pentagram sa 5 Isusovih rana. U srednjem veku je predstavljao simbol Istine i za�titu od demona. Inkvizicija je, međutim, smatrala da pentagram sa dva vrha okrenuta ka gore predstavlja glavu jarca, Bafometa, odnosno Sotonu. Tada prvi put postaje simbol zla, nazvan "ve�tičje stopalo".

Ovo bi bila uobičajena viđenja, ali... Poku�aću da budem kratak i precizan u ovom izlaganju. Postoje dva pentagrama. Jedan je vrhom okrenut na gore, a drugi vrhom na dole. Oba imaju identične moći, ali jedan bez drugog ne vrede mnogo.  "Uspravan" pentagram (vrh na gore) predstavlja silaznu putanju energija i sila makrokosmosa koje se �ire ka dole. "Obrnut" pentagram (vrh na dole) predstavlja uzlaznu pitanju energija i sila mikrokosmosa koje se �ire na gore. Nije zalud zapisano: ono �to je dole jednako je onome �to je gore i ono �to je gore jedanko je onome �to je dole, te tako čine čudo jedne jedinstvene tvari. Ovo je i su�tina magijske prakse. "Obrnuti" pentagram je progla�en za "zlo" jer je on simbol delovanja čoveka (mikrokosmos) na celokupan svet (makrokosmos). Čovek koji poseduje ovo znanje je moćan i samostalan pa mu ne treba ni sve�tenik ni crkva da ge vode i upravljaju njegovim �ivotom, govoreći mu �ta je "dobro", a �ta "zlo". Takav čovek je opasan po ustrojstvo vladajućeg poretka i zato je stavljen na stub srama i �igosan kao crnomagija� i satanista (protivnik crkve, čoveka, dru�tva, poretka).

Zbog ovoga neznanja mnogima obredi koje čine ne uspevaju. Praksa koju vr�e vezana je samo za jedan od simbola. U takvom obredu nema povratne sprege, nema direktnog odnosa, nema pro�imanja, nema jedinstva... Ako preseče� jabuku, ne po vertikali kako je uobičajeno, nego po horizontali i polutke stavi� jednu kraj druge videće� dva pentagrama, jedan vrhom na gore okrenut, a drugi na dole. Samo kad su spojeni oni čine jezgro jabuke. Samo tada, jabuka u sebi nosi �ivot. A nije ni zalud ba� jabuka uzeta za simbol ploda na drvetu spoznaje.

O simboličkom Satanizmu i Satani

Na Pitanje �ta je to Simbolički Satanizam, odgovorio bih samo jednom rečenicom. Sve ovo �to pi�em i o čemu govorim moglo bi se nazvati Simboličkim ili Filosofskim Satanizmom, samo �to ja to ne praktikujem tako nazivati. �atanail, Satana, �ejtan, Lucfer, Lučono�a (u na�em jeziku) nazivi su za biće koje je po jevrejskoj tradiciji prvostvoreni, najlep�i i najsjajniji među anđelima, nosilac i donosilac Svetlosti, kako i samo ime ka�e, jer je u korenu imena reč Svetlost. On je taj koji nosi Svetlost, Istinu, Znanje, Mudrost i osvetljava Put u sveop�toj Tami. A u religiji je degradiran i ozlogla�en ba� zato �to čoveku otkri Znanje. U svim tradicijama, kulturama i religijama postoji biće, entitet koji je ekvivalent Satani, ali je On ozlogla�en i prokazan samo u tri velike verske konfesije: Abrahamovih, Avramovih i Ibrahimovih sinova...

Mislim da je ovo dovoljno.

 

 

 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright � 2011 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 24-01-2013 04:36