Naslovna
Baragnir Zag Nehar
Sveta Magija
Svete Knjige
Biblioteka
Arhiva
Zag Kia
Zvezdarijum
Kalendar
Galerija
Multimedia
Psyradio FM
Chat
Linkovi
Alexanthorn
Dnevničke
bele�ke
Razgovori s
povodom
Senke Glasnika
Javna
predavanja
Predavanje
26
Autobiografske bele�ke
Magijski Dnevnik
Lice
i naličje
Kontakt
|
Akad
BESKRAJNO PUTOVANJE DU�E
Javna predavanja, tribine, skupovi, �kola spiritualne
magije
Predavanje dvadeset �esto
Kontrola
uma - I
Tehnike ovladavanja mislima
Akad II
17.02.2013
Tehnika ovladavanja mislima se satoji iz
četiri nivoa rada od kojih svaki traje najmanje po nedelju dana, s tim �to
svako mo�e produ�iti rad onoliko koliko mu je zaista potrebno da ostvari
rezultat. Nije uop�te va�no vreme za koje se ne�to posti�e, već je cilj da
se postigne rezultat. Ova prva tehnika je ujedno i najva�nija za svaki dalji
rad, jer ukoliko nije postignut rezultat, gotovo je ne moguće postići
rezultate u daljem radu niti bilo kakve rezultate u magijskom delanju. Mnogi
će pronaći izvesne sličnosti ove tehnike sa nekim drugim tehnikama i moguće
je da su mnogi ne�to slično radili. U svakom slučaju ovo je mogućnost da
sami realno sagledate ovu neophodnu sposobnost kod sebe i ukoliko je niste
usavr�ili nekom od ranije preduzimanih tehnika da je sada usavr�ite i
dovedete do vrhunca.
Takođe se podrazumeva da se rad na
eterizaciji i samoeterizaciji ne prekida. Procesi eterizacije se moraju
inkorporirati u ono �to se zove svakodnevni �ivot i to prema sopstvenim
merilima i potrebama. To je neophodna �iva energija etera koja omugućava
ispravno delovanje i realizaciju rezultata. Uvek moramo biti svesni
činjenice da se telo, du�a i duh moraju uve�bavati ravnomerno i istovremeno,
jer bi, inače, bilo nemoguće postići i odr�ati magijsku ravnote�u. U ranijim
predavanjima sam ukazivao na moguće opasnosti od jednostranog rada ili
odbacivanja određenih vrsta rada. Takođe, ne preporučujem nikakvo ubrzavanje
razvoja po�to je za sve potrebno vreme. Strpljenje, istrajnost i upornost su
osnovni uslovi za razvoj, a uravnote�eno delovanje preduslov za postizanje
rezultata.
Tehnike kontrole misli i či�ćenja uma od
misli, koje slede, omogućavaju dovođenje svesti u stanje da prima
informacije iz Univerzuma bilo kroz intuitivni uvid, bilo kroz direktni uvid
posredstvom astralne ili eterične matrice. Dalje, ove tehnike omogućavaju
sposobnost direktnog usredsređenja i direktne projekcije (emanacija)
energije u eter koje se vr�e kroz rituale, i to bez ikakvih ne�eljenih
upliva, čime se stvara preduslov uspe�nog ritualnog dejstva i ostvarivanja
rezultata. To se u magiji naziva "Sa�imanje skupne tačke svesti" kojom
Sopstvo deluje na spolja�nji svet. Zbog toga, sve dok se ova tehnika ne
dovede do savr�enstva, rezultati ce izostajati.
Slede četiri tehnike, odnosno četiri koraka
za dovođenje uma u čisto stanje sleđenja jednog toka misli za razvijanje
sposobnosti prenosa sopstvenog eteričnog koda u Univerzum i stanje uma bez
misli koje omogućava razvijanje sposobnosti za prijem informacija iz
Univerzuma:
1. Kontrola svih tokova misli
2. Sleđenje odabranih tokova misli
3. Sleđenje toka jedne misli
4. Odbacivanje svake misli
Za sprovođenje ovih tehnika je va�no
odstraniti sve spolja�nje nadra�aje, kako vizuelne tako i zvučne (ugasiti
sve elektronske uređaje i sve �to mo�e imati bilo kakav čulni nadra�aj.
Najbolji rezultati se posti�u ako se radi noću kad postoji op�ti smiraj, i
va�no je biti sam dok se tehnika sprovodi. Ovo se odnosi na početak rada sve
dok se ne stekne kontrola nad mislima, a kasnije će svako biti u stanju da u
svako doba bez obzira na spolja�nje okolnosti i nadra�aje postigne rezultat.
Takođe, u početku je va�no zauzeti najudobniji polo�aj u kome se mo�ete
osećati opu�teno i spokojno.
Česta je pojava da aspiranti zaspe u toku
ovih ve�bi. Ukoliko osetite umor, odmah prekinite i odlo�ite ve�bu za neko
drugo vreme ili naredni dan kada pretpostavljate da nećete biti umorni.
Po�eljno je da pre početka rada svoje lice umijete hladnom vodom i
protrljate �akama lice kako bi ste ostali skoncentrisani na budno stanje.
Isto tako se preporučuje nekoliko dubokih udaha pre početka ve�be, ne vi�e
od pet, �to će takođe sprečiti i odagnati umor i pospanost. Zapravo,
vremenom će svako pronaći svoj metod za najbolje sprovođenje ve�bi, jer je
veoma va�no, kao �to sam to i ranije nagovestio, da svako pronađe "svoju
meru", zato �to se samo tako posti�u najbolji i, pre svega, sigurni
rezultati. Ove tehnike treba izvoditi svakog dana po dva puta, jednom ujutru
i jednom uveče ili po sopstvenom uređenju vremena koje vam nabolje odgovara.
Svakog narednog dana ve�bu treba produ�iti za jedan do dva minuta sve dok ne
budete u stanju da efekat dejstva proizvedete u vremenu od najmanje 15
minuta nakon sedmodnevnog ve�banja, odnosno 20 do 30 minuta, �to je
izvanredan učinak.
Već sam napomenuo da je ovo okvirno vreme i
ako ono nije dovoljno, svako ga mo�e produ�iti, prema svom ličnom zapa�anju.
Va�no je da se postigne puna savesnost u napredovanju, jer �uriti u
tehničkom sprovođenju same tehnike nije svrha, već postizanje rezultata.
Vreme ovde ne igra nikakvu ulogu, naročito u početku, jer je razvoj svakog
ponaosob sasvim individualna stvar. Najva�nije je da ne prelazite na sledeći
korak pre nego �to u potpunosti ne ovladate predhodnim korakom u ovoj
kompleksnoj tehnici.
Takođe, va�na napomena jeste da sva zapa�anja
i efekte rada obavezno zapisujete u svoj magijski dnevnik kako biste imali
pregled i uvid u sopstveni razvoj, napredak i uspe�nost. Ove bele�ke treba i
da poslu�e za pisanje eseja o učinku celog programa ove četiri tehnike. Za
praktično sprovođenje ove tehnike dovoljno je četiri nedelje, odnosno mesec
dana. No, vreme ne treba da bude krajnje ograničavajuće, jer je va�nije
postići rezultat. Realno produ�enje rada na tehnikama je do 30 dodatnih
dana. Za dva meseca svako bi mogao da postigne ove, navedene rezultate i da
shodno savladanoj tehnici bude u stanju da je uvek primenjuje.
1. Korak: Kontrola svih tokova misli
Zatvorite oči i posmatrajte tokove svojih
misli (okvirno oko 10 do 15 minuta) poku�avajući da ih sve zapamtite.
Primetićete da vas opsedaju najrazličitije
misli koje se uglavnom tiču va�ih svakodnevnih aktivnosti. To su najče�ći
tokovi misli, no mo�e biti i drugih koji potiču od raznih potreba, �elja i
slično. Ovde je va�no da se uvek postavite kao spoljnji posmatrač slika koje
ovi tokovi misli formiraju u va�em umu. Morate biti skoncentrisani da svesno
registrujete i konstatujete svaki tok misli. U početku će ovo biti te�ko,
ali tokom rada ćete postati sasvim svesni svake misli ili ideje koja se
nalazi u va�em umu, odnosno trenutnom misaonom ispoljavanju uma. Naravno,
koliko će ovo biti te�ko ili lako zavisi od va�eg mentalnog sklopa ličnosti,
ukupnog iskustva i nivoa duhovnog razvoja. Ovde ne treba ni�ta drugo da
radite osim da registrujete svaku misao koja vam navire u um. Nema potrebe
za bilo kakvim prevazila�enjem niti prekidanjem tih tokova misli, već samo
da ih pa�ljivo pratite i registrujete. Ovo je va�no zbog sledećeg koraka,
odnosno tehnike, jer ako ne budete u stanju da registrujete svaku opsedajuću
misao u umu, nećete biti u stanju da odstranite takve misli iil sledite tok
samo jedne misli �to je cilj sledećih tehnika.
2. Korak: Sleđenje odabranih tokova misli
Zatvorite oči i posmatrajte tokove svojih
misli. Potom odaberite samo one tokove misli koji se odnose na va�
unutra�nji i lični �ivot i usredsredite svoju svest na praćenje samo tih
tokova misli. Kada primetite da se neka druga misao upliće u tokove koje
sledite, zaustavite se, konstatujte tu stranu misao i potom je svesno
odbacite. Po tom se vratite odabranim tokovima misli.
Ova tehnika se satoji u tome da ne dozvolimo onim nametljivim mislima da
prodru u na� um. Ovo je posebno va�no jer se ovim dovodimo u stanje da se
nakon neke zavr�ene aktivnosti (posao, učenje, kontakt sa drugim ljudima,
slu�anje muzike, gledanje filma ili bilo čega) vi�e ne bavimo tim elementima
spolja�njeg sveta, već da se okrenemo isklučivo svom unutra�njem svetu. Ovim
se odstranjuju sve one misli koje se ne tiču na�eg ličnog �ivota. Time mi
posti�emo ono �to se naziva mentalno odvajanje kroz koje trenutno postajemo
sasvim druga osoba. I obrnuto se radi takođe na isti način: Kakvu god
aktivnost da sprovodimo mi sve svoje misli moramo usredsrediti isključivo na
tu aktivnost i tokove misli koje slede takvo delanje, pri čemu se ne sme
dozvoliti drugim mislima da nas opsedaju, da skreću pa�nju i proizvedu
stanje uma koji luta. Ovo je ujedno i najbolja tehnika za oslobođanje od
svakog stresa, a takođe omogućava da se koncetri�emo na samo jednu aktivnost
koja će doneti odličan rezultat upravo zbog odstranjivanja svih ometajućih
faktora koji dolaze iz spolja�njeg sveta. Ovim se načinom kroz unutra�nji
svet upravlja spolja�njim.
Ova tehnika sleđenja odabranih tokova misli se mora stalno ve�bati sve dok
ne pređe u naviku, odnosno u stanje nesvesnog delanja, kao �to su disanje
ili rad crca. Iznad svega, mag mora naučiti da izvr�ava ba� ono �to radi u
datom trenutku, bez obzira da li se radi o svetovnoj ili magijskoj
aktivnosti, i to sa punom sve�ću, bilo da je u pitanju veliko i značajno
delo ili nekakva sitnica. Ovo je tehnika koja se praktikuje tokom celog
�ivota, poput tehnika eterizacije i samoeterizacije, jer ona izo�trava um,
jača svest i pospe�uje pamćenje.
3. Korak: Sleđenje toka jedne misli
Zatvorite oči i posmatrajte tokove svojih
misli. Potom odaberite samo one tokove misli koji se odnose na va�
unutra�nji i lični �ivot i usredsredite svoju svest na praćenje samo tih
tokova misli. Zatim izaberite jedan tok misli ili ideju koja odgovara
predstavi onoga �to ste po svom nahođenju odabrali. Dr�ite se te predstave
svom svojom snagom i energično odbacujte svaku drugu misao koja nema nikakve
veze sa va�im odabranim tokom misli. Kada primetite da se neka druga misao
upliće u tok koji sledite, zaustavite se, konstatujte tu stranu misao i
potom je svesno odbacite. Po tom se vratite odabranom toku misli.
Cilj ove tehnike je da se u svesti zadr�i samo jedna misao ili ideja, a da
se svaka druga misao, koja se pridru�uje ili na silu nameće na�em umu,
potisne i odbaci. Ovo će svakako u početku biti te�ko za izvođenje i
verovatno ćete biti u stanju da to sprovedete na samo nekoliko sekundi.
Uspe�nost tehnike se meri dovođenjem svesti u stanje da prati samo jedan tok
misli u trajanju od 15-20 minuta, odnosno ne manje od 10 minuta. Ovom
tehnikom se posti�e stanje svesti kojim se sa�ima skupna tačka svesti koja
se po potrebi pomera i usmerava ka određenom cilju. Bez osposobljavanja da
se svest koncentri�e na jednu misao nećete biti u mogućnosti da ispravno
realizujete bilo koju magijsku radnju koja treba da proizvede određeno
dejstvo ili efekat. Razlog za to je �to formirana slika u umu koja je
produkt samo jedne ideje ili misli se direktno projektuje u eter, odnosno
samo takvu sliku Univerzm prepoznaje i na nju odgovara stvaranjem uslova za
njenu realizaciju. Prisustvo bilo kakvih drugih misli ili ideja zalepljenih
uz postojeću umnu sliku dovodi do toga da Univerzum reaguje na ukupnost
slike sa ne�eljenim mislima i idejama, te tada stvara uslove koji u većini
slučajeva ne odgovaraju razvoju događaja koji smo zamislili, čime se
onemogućava postizanje rezultata ili zadatog cilja koji mo�e otići nekim
sasvim drugim i ne�eljenim tokom, pa čak i prouzrokovati posledice koje ne
�elimo.
4. Korak: Odbacivanje svake misli
Zatvorite oči i nakon �to se potpuno
opustite odbacite svaku misao koja vam se nameće. U va�em umu ne sme da se
de�ava ni�ta. U njemu mora vladati potpuna praznina, odnosno odsustvo svake
misli ili ideje. Odr�avajte takvo stanje svesti bez ikakvog skretanja ili
zaboravljanja namere. Kada primetite da se bilo koja misao upliće u va�u
svest, zaustavite se, konstatujte tu misao i potom je svesno i energično
odbacite.
Ova tehnika omogućava postizanje potpune praznine uma. Ovo je najte�a
tehnika i nemoguće je postići ukoliko predhodne tehnike nisu savladane
uspe�no. Na samom početku, uspećete da ispraznite um na nekoliko sekundi, a
cilj je da to stanje proizvedete u trajanju od 15-20 minuta, odnosno, ne sme
biti manje od 10 minuta. Takođe je va�no da steknete punu kontrolu nad
svojom svesno�ću, jer će vas kroz ovu tehniku uvek pratiti te�nja ka
prelasku u stanje sna.
Ovom tehnikom se posti�e takozvano stanje prazne svesti u kojoj nikakvi
elementi spoljnjeg sveta nemaju uticaj na na� �ivot i biće u celini, i
otvara mogućnost direktnog prijema informacija iz Univerzuma sa bilo koje
ravni postojanja. Koristi se najče�će kada �elimo da dobijemo odgovor na
neko pitanje. Najpre, koristeći prethodne tehnike, formuli�emo pitanje kao
jednu i jedinu misao koju prenosimo u eter, tj projektujemo u Univerzum, a
potom ovom, četvrtom, tehnikom dovodimo sebe u stanje praznog uma koji je
spreman da primi povratnu informaciju iz Univerzuma. To obično biva prva
misao, ideja, mo�da zvuk, ili mentalna slika koju dobijamo nakon stanja
praznog uma. Naravno, ovo nemojte praktikovati tokom ove ve�be, to dolazi
kasnije. Ovde je bitno postići efekat praznog uma.
Dodatna obja�njenja
U svesti gotovo nikad nema samo jedne misli
ili jednog toka misli. Uvek postoji nekoliko tokova koji se vi�e ili manje
slede. Ono �to mnogi misle da je u pitanju jedna misao koju slede a da ih
druge misli ne uznemiravaju, to se smatra "opsedajućom misli" koja potiskuje
ostale tokove. Njeni uzročnici mogu biti unutra�nja stanja, ali su če�će to
situacije u kojima se nalazimo, a to su uvek spolja�nji impulsi. Va�no je da
kontrola i upravljanje tim mislima mora da dolazi uvek iznutra.
Zapravo, savr�eno stanje bi bilo isključivo negovanje onih tokova misli koje
nastaju u unutra�njem biću i preno�enje tih misli, tj. njihovo ispoljavanje
u spolja�njem. Ali to je kod većine ljudi gotovo nemoguće. Zato i postoje
ove ve�be koje su od enormnog značaja. Ali, većina takođe misli da su ove
ve�be uglavnom namenjene kontroli nad opsedajućim mislima, pa stoga smatraju
da je ove ve�be lako izvesti međutim to nije tako. Ve�be su vrlo slične
onome �to Bardon naziva "prvim korakom", �to su neki i primetili, ali je
problem u tome �to je malo ko shvatio i Bardonovu poruku kad je ve�tina
upravljanja mislima u pitanju.
Dakle svi tokovi misli su lični i vezani za unutra�nji i spolja�nji �ivot.
Poenta je u tome da se kroz prvu ve�bu konstatuju a kroz drugu razvrstaju na
one koje su izazvane spolja�njim i one koje su izazvane unutra�njim, ali ne
onim unutra�njim koje se javljaju kao reakcija na spolja�nje impulse. Tu je
zapravo zamka u koji svi upadnu. Sve ono �to je izazvano bilo čime iz
spolja�njeg sveta predstavlja tokove misli koji jesu lični, ali nisu izraz
sopstva. Samo one misli koje dolaze isključivo iz unutra�njeg bića su pravi
tokovi misli koji treba da se slede. No, često to niko nije u stanju da
prepozna odmah. Za to je potrebno izvesno vreme. I mnogo rada, takođe.
Dakle, emocije, �elje, ljutnja, bes, ili ljubav, divljenje i slična bilo
kakva osećanja koja izazivaju određene tokove misli čiji su uzroci u
spoljnjem svetu, jesu lični, ali nisu izraz sopstva, već izraz ega. O ovome
će biti reči u posebnim predavanjima. A ovde kod ovih ve�bi je bitno
registrovati sve tokove misli i razvrstati ih kako bi se mogao odabrati
jedan tok misli a po potrebi obaciti i taj jedan kako bi um do�ao u stanje
potpunog mira i ti�ine. Dakle, u početku nije čak ni va�no koji se tok misli
odabere kao tok koji se sledi. Va�no je postići uspeh u primeni tehnike
kojom se ovladava mislima, da bi se kasnije mogla primenjivati na bilo koji
tok misli koji je u skladu sa voljom.
Ovde olako mo�e doći do zabune i poistovećivanja kontrole misli sa
meditacijom. Postoji mnogo vrsta meditacija i najče�će se smatra da je
meditacija sredstvo da se postigne neki cilj. Međutim to je sasvim pogre�no
stajali�te. Meditacija je tehnika koja omogućava koncentrisanje na ono �to
se zove jedan tok misli i isključenje svakog drugog toka koji se u tom
momentu smatra nepotrebnim. Stoga meditacije, kakve god one bile, mogu u
ovom smislu da pomognu, ali u magijskom smislu one ne vrede ni�ta. A evo i
za�to. Meditativne tehnike imaju efekta samo na kratko jer kod ljudi koji
�ive selektivnim načinom �ivota, to jest, razdvajaju segmente svetovnog i
duhovnog, one poma�u u sferi duhovnih aktivnosti i omogućavaju biću da
predahne i eventualno lak�e podnese opterećenje svakodnevice svetovnog.
Tipičan je primer za to TM (transcendentalna meditacija). Čovek zaista na
taj način mo�e da unese mnogo ravnote�e u svoj �ivot, ali to je sve. U
magijskom smislu on time ne čini ni�ta, već samo produ�ava sopstvenu agoniju
koju samo na lak�i način podnosi. Naravno da je to ne�to, i svakako je bolje
od ni�ta, ali pogledajte na stvarnost kakva jeste. Mo�ete i satima
meditirati, čak i svakog dana, ali opet kad izađete iz meditativnog stanja
sve misli koje su potisnute meditacijom počinju postepeno da se vraćaju pa
čak i one opsedajuće. Za�to? Upravo zbog toga �to je um krajnje zaprljan
haotično�ću isprepletanosti spolja�njih i unutra�njih impulsa koje pod
dejstvom Ega vezuju svesnost i time potiskuju ispoljavanje čistog Sopstva.
Zbog toga meditacija ni�ta ne re�ava već samo delimično sanira posledice. To
vam je isto kao i u medicini koja uglavnom leči posledice potiskujući
uzročnike bolesti. Su�tina u lečenju uvek treba da bude otklanjanje
uzročnika. Tako je i ovde u duhovnom radu.
Neophodno je biti oslobođen svih iluzija koje
je stvorila misao, da bi se videlo ne�to �to je istinski sveto, �to se
posti�e kroz ispravnu meditaciju. Zbog toga meditacija nema nikakvog efekta
ukoliko predhodno um nije oči�ćen. �ta je to ispravna meditacija, to u ovom
trenutku uop�te nije bitno. To dolazi posle. Sve meditacije koje daju
dana�nji učitelji, gurui i svi ostali su besmislica, jer niko od njih ne
poziva da najpre očistite um. Da bi meditacija imala potpun efekat i da bi
Sopstvo dovela u stanje svetog, um je taj koji prvo mora biti potpuno čist.
U suprotnom, to je besmislica i gubljenje vremena. Sveto konstantno izmiče i
postaje nedosti�no. To �to se tokom meditacije osećamo dobro i mo�da neko
izvesno vreme nakon same meditacije je dobro za većinu, ali za one koji te�e
besprekornosti to je besmislica. Neki će ovde pitati: pa zar nije meditacija
način da se um očisti? Nije. I upravo je to ono �to je pogre�no kod
razumevanja meditacije. Mnogi misle da će meditacijom dostići čistotu uma i
afirmaciju Sopstva. Ali to nije tako. Ba� nasuprot, pre meditacije um mora
da bude oči�ćen. Upravljanje mislima i odbacivanje misli je ono �to se
naziva "izbavljenje uma iz kand�i Ega". Ego. Morate najpre da pobedite ego,
a onda i kada se nakon meditacije odvojite od svetog i vratite se u profani
svet vi i dalje nosite svetost i oduhovljavate svaki svoj korak, svaku reč,
svako svoje delo. U suprotnom, meditacija nije ni�ta drugo do obično be�anje
od stvarnosti. I to be�anje od one iluzorne stvarnosti sa kojom čovek nije u
stanju da se uhvati u ko�tac. Zbog toga se vraćaju pogre�ne i opsedajuće
misli, ideje, podle�e se impulsima i nema nikakvog napretka u razvoju. Ono
�to se i smatra nekim od oblika napredovanja, takođe je samo iluzija uspeha
koju nameće ego.
Najče�će se u paradigmama smatra da je čoveku potrebno da pobegne od ega, od
sebe, od po�uda, od svih tih zahteva koji se rađaju u nama. Otuda se efekat
ti�ine meditacije pogre�no smatra kao put ka Svetom. Kada se um očisti to
znači stanje bez strasti, bez �elje, bez straha i podrazumeva potpuno
razumevanje svakog ispoljavanja. To je ono �to "poni�tava" Ego. To je ono
�to omogućava kontrolisanje misli i zaustavljanje tokova misli, ali to
istovremeno znači da mora i vreme da se zaustavi. To je veoma jak zahtev i
te�ak poduhvat, ali samo iza toga dolazi dolazi ona veličanstvena Ti�ina. Ta
Tti�ina koju nađete stvara ono �to je Sveto. I to je sve. Dalje na "scenu"
stupaju Univerzalni Zakoni i Sveto privlači Sveto. I �ta god činili posle
toga sve je Sveto.
Ali zaustaviti misli je za većinu ljudi, te�ka stvar u �ivotu. Isključiti
um. Ko isključuje um? Um je taj koji se sam isključuje. Kako? Kada se shvati
da je posmatrač ono �to je posmatrano, da je onaj koji kontroli�e ono �to se
kontroli�e, te da je onaj koji do�ivljava iskustvo zapravo samo iskustvo,
tada se zaustavlja egopercepcija. Kada neko to stvarno shvati, ne
intelektualno i verbalno, već duboko, tada ga sama ta percepcija zaustavlja.
To je kao kad vidite opasnost i kad je ugledate vi se od nje sklonite.
Najveći problem ljudskog bića je to �to se nalazi u stanju neprestanog
sukoba. Čovek mo�e da meditira, da radi razne korisne stvari, a da i dalje
bude u sukobu sa svima, ne uviđajući pri tom da je on zapravo u sukobu sa
samim sobom. Ako to stanje shvatite i vidite kao "otrov", onda to
zaustavite, to je kraj toga. Tada nastupa Svetost.
Spoznaja nije nikakav put kojim se ide ka nekakvom cilju. To je samo uslovno
rečeno da je proces. Postoji samo okončanje sukoba, a to je ono �to vodi
ispravnoj svesnosti onoga �to neko jeste, bez ikakvih iskrivljenja, svesnost
o tome bez ikakvog izbora. Iz toga proističe okončanje svakog nereda. Kada
postoji samo ta svesnost onoga �to neko jeste, puna svesnost, bez izbora,
bez iluzije, to ne znači da treba sedeti i čekati. Potrebno je da egzaktno
utvrdimo �ta treba da činimo. Zbog toga meditacija nema nikakav smisao u
zaprljanom umu. Mo�ete tako da meditirate i hiljadu godina, to vam neće
otvoriti Univerzum. Kakva onda u tom smislu treba da bude delatnost?
Ispravna delatnost. A �ta je to ispravna delatnost, to mora svako ponaosob
da otkrije. Da bi se to otkrilo mora se krenuti analizom toga kakva je
istinska priroda sada�nje delatnosti. To je ili materijalistička ili
idealistička delatnost, ili je usmerenost na budućnost, ili delatnost
zasnovana na pamćenju pro�losti. Cilj je otkriti delatnost koja je nezavisna
od pro�losti i budućnosti, nezavisna od vremena. U tome je tajna. Iako mi ne
mo�emo da zaustavimo vreme od proticanja, jer ono nastavlja da protiče.
Vreme po satu, po danu, po godinama, ono svakao protiče, ali postoji i
takozvano unutra�nje vreme. To nisu sati, dani i godine, to je osećaj za
trenutno, za dodir prote�ne i neprote�ne beskonačnosti. To znači da kakva
god da je stvar u pitanju, ona je potpuna i trenutna. To nije ne�to �to se
gradi sloj po sloj. To nije proces. Zbog toga ni prosvetljenje, o kojem
mnogi govore, nije proces, a naročito ne postepeni proces. Ako dozvolite
vremenu ili paradigmi da vas kroz postepeni proces vodi da postanete ne�to,
onda to nije prosvetljenje. Ono se uvek događa u trenutnom, uvek je lično i
uvek je Sveto.
Stoga, ove tehnike ovladavanja mislima su samo tek prva karika u lancu kojim
se "vezuje" um. Ovo shvatite kao vezivanje u uslovnom smislu kojim se stiče
vlast nad umom i svim oblicima umnog ispoljavanja. Ko upravlja umom, pa "ja"
upravlja umom, ali to nije Ego. Ego je "la�no ja". �ta je onda "pravo ja".
To je ono iskonsko Sopstvo. Kako znamo da li umom upravlja Ego ili Sopstvo?
Jednostavno. Ego ne voli da um bude ispra�njen. �ta vi�e, Ego zahteva mnogo
misli, mnogo čak i onih opsedajućih misli. Haos u umu je radost za Ego. Zato
je on (Ego) gospodar u �ivotu čak i kad mislimo da to nije tako. Čist um
znači ne postojanje Ega. Čist um sam po sebi privlači ono �to je čisto, a to
je Sopstvo. Sve iza toga je Sveto i Svetost.
Tehnike koje se primenjuju u praksi dosezanja određenih stanja nisu nikakva
magija. One su samo sredstva kojima se dolazi do određenih stanja. Kada se
dostigne jedno, sledeće je lak�e iako je te�e od predhodnog. Sa dva nova
treće se namesti samo po sebi i do četvrtog se olako sti�e, iako, spolja
gledano, izgleda nedosti�no. U tome je tajna magije koja se često naziva
Svetom Geometrijom Univerzuma. Jedan rađa dva, dva daje četiri, četiri
stvara osam... To je progresija uzrastanja. I to sve zajedno nije proces u
vremenu. To je zapravo Veliki Prasak u Trenutnom. Nekome se Univerzum otvori
na "jedan", mada je to samo dar Avatara, nekome se desi na 16 ili 32, a
nekome na 64, �to su svojstva Adepata. Nekome tek na na 1024 ili mnogo
kasnije, ali svakako, onome ko ne načini "Prvi Korak", ne događa se nikad.
Vrh strane >>> |
|