Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

  Alexanthorn

  Dnevničke beleke

  Razgovori s povodom

  Senke Glasnika

 Javna predavanja

  Predavanje 20

 

 Autobiografske bele�ke

  Magijski Dnevnik

 Lice i naličje

  Kontakt

 

 

 

Akad

 

BESKRAJNO PUTOVANJE DU�E

Javna predavanja, tribine, skupovi, �kola spiritualne magije

 

 

Predavanje dvadeseto

Filosofija Kalupa

Uvodne napomene o egokulturi modernog doba
i potrebi za transformacijom Sopstva na Putu Magijske Spoznaje

 

Akad II - Uvodno predavanje 1. deo

02.07.2012

 

Odvajkada je cilj svakom tragaocu bio da putovanjem Du�e Onostranim Putevima spozna Konačnu Istinu. Ta je Spoznaja njima bila, i nama je danas, kao �to će uvek i biti onima koji dolaze, sredstvo za dovr�etak Velikog Dela. Mo�e se nekome učiniti da je ovaj Put veoma dugačak, čak toliko da ga je tokom jednog �ivota ne moguće preći. To je tačno, jer ko jo� mo�e za �ivota saznati sve od onoga �to je zapisano u knjigama i �to se kao ve�tine od učitelja raznih mogu naučiti. Zasigurno ima i onih, naklonjenijih filosofskim spekulacijama, koji su mi�ljenja da je to Put bez kraja i da se nikada ne zavr�ava. I ovo je tačno, naročito ako u obzir uzmemo činjenicu da je sve u stalnom pokretu i podlo�no promenama, ili kako to reče Heraklit Mračni: Sve teče, Sve se menja, �to je, videćemo kasnije, i jedan od Univerzalnih Zakona. A �ta kada se pojavi tvrdnja da je Put Spoznaje moguće zavr�iti Prosvetljenjem i u samo jednom, ovom �ivotu? To ne samo �to jeste moguće, već je i zaista tačno, onoliko koliko i prehodne tvrdnje. Tačna je, taman toliko, i tvrdnja da Konačno Delo mo�e biti ispunjeno i za veoma kratko vreme od samo nekoliko godina. Ili, neki vam mogu reći da čak i za manje od godinu dana mo�ete do�iveti Prosvetljenje i primiti Blagoslov Nebesa, �to je isto tako tačno u potpunosti. Pa kako onda ima toliko različitih tvrdnji i jo� se za svaku ka�e da je tačna?

Sto ljudi, sto ćudi, ka�e na�a narodna mudrost. To je upravo i odgovor na prehodno pitanje. Ima ljudi koji su do te mere posvećeni samousavr�avanju da za veoma kratko vreme posti�u gotovo neverovatne rezultate. Nasuprot njima, ima i onih koji celog �ivota rade i uče, a na kraju �ivot skončaju ne učiniv�i ni�ta. Svi smo mi kao rasa naizgled slični, ali je pristup mentalnom sklopu na�eg bića posve različit i krajnje individualan. Zbog toga se ne mo�e reći koliko će nekome vremena trebati da učini neko delo. Ne mo�e se reći ni kakav je Put kojim neko treba da ide. I kao �to ne postoji Ključ koji otvara sva vrata, tako ne postoji ni okvir u koji se svako mo�e smestiti. Kroz istoriju su uvek, a i danas mnogi nastoje da čoveka smeste u određeni okvir, ali im to, čini mi se da je tako, nikako ne uspeva. Zato je u pro�losti bilo i danas je jo� vi�e, tako mnogo religija, učenja, nauka, kultura, jezika, naroda i da ne nabrajam redom sva mno�tva "filosofije kalupa". Ta "ukalupljivačka" filosofija mukotrpno nastoji da čoveka smesti u nekakav okvir, ili kao �to je to danas moderno, ostavlja čoveku mogućnost "slobodnog izbora" da se sam ukalupi i u nekakav okvir smesti. I tu je izvor svakog ograničenja, izvor nemogućnosti i nesposobnosti bića da za�ivi punoćom sopstvene prirode.

Ako neko misli da postoje "čarobne formule", odmah ću reći da ne postoje. Mo�da neko misli da postoje tajni rituali koji donose očekivanu blagodat. Ali, ni takvih rituala nema. Obredna magija ima smisla samo onda kada čovek dosegne ono neraskidivo jezgro sopstvenog bića i na njemu izgradi novog čoveka, novu osobnost. Samo tada će delovati. Mo�e neko besomučno ponavljati bajalice, ali one neće delovati. U najboljem slučaju se mo�e desiti da posle nebrojenih ponavljanja dođe do nekog, ali veoma slabog dejstva. U čemu je tajna? Kako to neko samo jedanput izgovori Reč i ona počne delovati, dok drugi pak, tu istu Reč izgovori mnogo puta i ostane uskraćen njenog dejstva? Tajna je u sposobnosti izračenja energije. To je ve�tina koja omogućava da izgovorena Reč u Eter unese Silu koja će izazvati dejstvo. Ali avaj, zalud je svaka misao, �elja, te�nja, potreba, namera, izgovorena reč ili formula, ako nema te energije koja treba da se prenese. Prosečan čovek nosi u sebi izvesnu količinu te energije, Sile koja ima moć delovanja. Ali ta energija je kod običnog čoveka tek tolika da on sopstveni �ivot odr�i u aktivnom stanju i uobičajenim delatnostima koje �ivot podupiru. I ukoliko bi magijski delovao tro�io bi fundamentalno neophodnu energiju sopstvenog �ivota �to bi za posledicu imalo slabljenje, propadanje i podlo�nost bolestima. Zbog toga je neophodna akumulacija Čistog Etera i to u količinama koje nemaju limita. I samo čista akumulacija Etera, koji nosi Silu �ivota, bez ikakvog neuobičajenog delovanja nosi sa sobom blagodat zdravog i na svakom planu uspe�nog �ivota. Čak omogućava buđenje mnogih uspavanih sposobnosti i ve�tina. Od pojačane intuicije, do sposobnosti opa�anja astralne i eterične ravni. Zbog toga je neophodno da svako ko nameru ima da stiče moći, njima vlada i deluje, pre svega se posveti procesima eterizacije bića, o kojima sam govorio u mojoj Prvoj knjizi Magijske Spoznaje. Bez akumulacije Etera, svaki dalji rad ne samo �to nije moguć, već bi bio krajnje besmislen, pa čak i opasan po fizičko i mentalno zdravlje.

Jasno je sasvim da magija nije ni�ta drugo do ve�tina manipulisanja energijama. Ta ve�tina se stiče određenim ve�bama i konstantnim radom na usavr�avanju. Međutim, postoje mnoge prepreke koje onemogućavaju ispravno delovanje. Svaka prepreka na Putu se mora slomiti. Kad kad se prepreka mo�e zaobići, no to je samo linija manjeg otpora. Pre ili kasnije ona će se opet pojaviti i to ba� onda kad se neočekuje i kad je ne sme biti. Zbog toga se moraju slamati onako kako nas put na njih navodi. Čak i kad nemamo snage pa barijeru zaobiđemo, ona se mora jasno odrediti, razumeti, spoznati i potom se, ne zadugo, moramo vratiti njenom uni�tenju. Prva je najveća i nepremostiva, ego barijera. Ona je nalik kamenu koji Sizif gura uzbrdo i taman kad pomisli da je stigao na vrh, kamen se obru�i i otkotrlja nazad. I tako sledeći put ponovo. I tako svaki put iznova i iznova. I jo� ne�to, kamen je svakog puta sve veći veći. Znam da će ovde mnogi reći: Ali ego, to sam ja, to je moj �ivot, sve �to sam naučio, sve �to sam stekao. Kako da se odreknem svega �to jesam? Na to mogu da odgovorim rečima sledećim: Ti samo misli� da si to �to ti ego spočitava. Tvoj �ivot zapravo uop�te nije tvoj i sve �to si naučio je pogre�no u velikoj meri. I to �to si stekao samo je privid. Sve to mo�e nestati u samo jednom trenu. I �ta onda? Da li zaista misli� da si gospodar sopstvenog �ivota? Da li zaista ima� bilo kakav istinski posed?

Odricanja na magijskom Putu Spoznaje jesu velika. Naizgled. Velika su samo zbog toga �to vam ego svojim iluzijama okiva um. Ego je taj koji um dr�i u ropstvu i ne dozvoljava istinskom sopstvu da se ispolji. Ego svojim la�nim slikama zasenjuje um i u osustvu znanja vlada sejući strah čuvenom smicalicom: Ako ovo... onda ono... Peduslov je svih uslova da se ovakvo razmi�ljanje odbaci. Potom slede "odricanja". Ovde sam s namerom odricanja stavio pod navodnike, jer to nisu stvarna odricanja i odbacivanja. Ovde se zapravo radi o kidanju vezujućih sila koje nas za bića, stvari ili za aktivnosti vezju. To predstavlja proces oslobađanja od ropstva. Iako čovek misli da on nije rob, već da je to stvar njegovog izbora, uistinu čovek je zapravo rob svega onoga �to misli da poseduje. Rob je svoje omiljene �olje, rob je svom automobilu, rob je svojoj omiljenoj muzici, rob je na poslu koji radi, rob je svoje kuće, rob je svojih bli�njih, rob je poklonima i stvarima koje čuva kao uspomene i čak, rob je svojim kućnim ljubimcima. To je �ivot, reći će neko. Ne to nije �ivot. To su samo strah, patnja i bol. Radost �ivota je tu samo sporadična pojava, iluzija kojom ego zasenjuje um. Koliko ste �alosni ako vam se polomi omiljena �olja? Kako ćete se osećati ako vam neko ukrade auto? Nećete li se zasigurno neprijatno osećati ako nemate dovoljno novca da odete na koncert omiljene muzike i provod uz to? �ta ako ostanete bez posla? Ili, ako vam izgori kuća ili zbog dugova ostanete bez nje, �ta onda? Kolika je bol kad izgubite voljenu osobu? Niste li tu�ni kad izgubite prsten, a dobili ste ga od drage osobe? I nije li zaista tuga velika kad izgubite kućnog ljubimca? Koliko samo bola, tuge, straha, jada i čemera ima u �ivotu čoveka, a kako je malo sreće i radosti. Pa to je na� �ivot, reći će opet neko. To su na�a osećanja koja nas kroz �ivot prate. To nije �ivot. Te emocije su la�ne, ista ona obmana ega koji ne dozvoljava umu da spozna Prirodu Stvarnosti. I eto odgovora. Za onog ko zna Prirodu Stvarnosti i ko je iluzija oslobođen, nema ni bola, ni tuge, ni straha, ni patnje. Za takvog je svaki tren čista radost i sreća neizmerna. �rva je zaista velika. Slomiti sopstveni ego, razbiti svaku iluziju koja �ivot dr�i u senci, najte�i je posao koji se mora obaviti na Putu Spoznaje. Slomiti ego ne znači, kao �to mnogi misle, podređivanje svoje volje učitelju ili kakvom vodiču, već pred samim sobom se ego mora odbaciti i podrediti umu. A um, kad u spoznaji se uzdigne omogućava Sopstvu da zablista i ostvari vlast nad svakom stvari i nad svakim bićem.

Odricanja su neophodna kako bi se ego slomio, ali ona jesu te�ka, naročito na početku. Evo odmah jedne ve�be. Odaberite neku stvar, predmet koji vam je drag, koji čuvate ili koji vam je mo�da draga uspomena i uni�tite tu stvar. Eto, razbijte svesno i namerno svoju omiljenu �olju. Odličan početak. Pokidali ste jednu vezujuću silu. Idemo dalje, ali polako. Neće ego tako lako podneti prvi poraz. Tek će tada nasrnuti na va� um iluzijama dajući vam instrukcije već usvojenim znanjima, ubeđenjima, predrasudama, moralom, pa čak i religijom. Zapravo ta borba protiv ega vodi se preko svega do čega vam je stalo i preko svih do kojih vam je stalo, a oru�ja ega jesu mnogobrojna. Va�a predubeđenja, nametnuto usvojeni stavovi i norme, načini razmi�ljanja i predrasude, tabui i javni moral, zakoni i običaji, verovanja i pogre�no usvojena znanja, sve su to oru�ja ega, sazdanog na robovskoj psihologiji, i koja ne samo �to sprečavaju da istinsko Znanje prodre u va� um, već i spre�avaju um da spozna Prirodu Stvarnosti. I tu je krug zatvoren. Krug iz kojeg nema izlaza sve dok se ne odreknete vlastitog ega i dok njegove iluzije ne dovedete u stanje potpunog uni�tenja. Čovek je danas, naročito civilizacijski zapadno profilisan čovek, toliko ispunjen sopstvenim egom da liči na prenaduvan balon koji će svakog trenutka pući. I ne samo �to nije u stanju da primi Znanje, on nije u stanju ni najmanju kritiku svog ega da istrpi. Napa�će vas svim sredstvima i silama u odbranu svoje iluzorne svesti. Setite se ovde poruke koju nosi Zen priča "�olja čaja", i dobro razmislite.

Sve dok ne počnete da odbacijete svoj dosada�nji i uglavnom iluzorni �ivot, kidajući sve niti vezujućih sila, Spoznaja će za vas biti daleko kao �to je Nebo od Zemlje udaljeno. I Moć trajno će ostati nedosti�na i biće nalik davno ispričanim bajkama, legendama i mitovima. Va�a je svest tipično religijski određena i na religijskim principima izgrađena. Tako ste do�li na ovaj svet, tako ste odgajani i vaspitavani, tako su vas učili tokom odrastanja, u takvom dru�tvenom okru�enju �ivite. Isto je i na Zapadu i na Istoku. Isto je svuda gde su jednobo�ačke religije ukorenjenje. Mnogi će od vas reći: Ja nisam vernik, ne idem u crkvu, ne čitam verske knjige i ni�ta me od toga ne interesuje. Međutim to je samo spolja�nji vid, a �ta je sa unutra�njim? Analizirajte malo, najpre sopstveno pona�anje, razmi�ljanja, odnose i način �ivota, a potom to isto učinite kroz analizu dru�tva u bli�em i �irem okru�enju, pa sve to onda uporedite sa preovlađujućom religijom u va�em okru�enju, u�em i �irem. I vidćete da nema razlike, nijanse su zanemarljive. Celokupno dru�tvo Zapadne Civilizacije izgrađeno je na temeljima Hri�ćanske Crkve. Primese i ostaci starih religija su neznatni. Ma koliko poricali sopstvenu pripadnost, vi svojim �ivotom tu pripadnost potvrđujete iz dana u dan. Na temeljnim osnovama čovek mora odbaciti ono �to Iluzorno Jeste, da bi postao ono �to Istinski Jeste, da bi mogao zasjati Svetlo�ću svoje Iskonske Prirode. Zbog toga je Put Odricanja Prva Staza Spoznaje. Tek tada, i samo tada, kad čovek pokida svoje vezujuće niti, iskovane jo� od prvog dana rođenja, moći će da preobrazi svoje biće i izgradi novog čoveka, novu osobnost. I hajde da ba� iz biblijskih spisa, zapadnjačkom umu bliskih, upotrebim reči koje Isus Nazarećanin izgovori učenicima svojim: Ko ne omrzne na oca svojeg i majku svoju, nije mene dostojan. Ili na drugom mestu reči ove: Ko ne omrzne na sebe samog, neće ugledati Carstvo Nebesko.

Najveći neprijatelj tvog bića si ti sam. Tvoj ego, sa kojim se poistovećuje�, uni�tavalac je tvog iskonskog bića. Odricanja i stavljanje pod kontrolu volje, uobičajenih normi pona�anja, shvatanja, razmi�ljanja, običaja, verovanja, predrasuda, tabua, načina �ivota i svega �to prestavlja predhodno izgrađeni �ivot jeste proces poni�tavanja ega. Taj proces omogućava voljnu izgadnju nove ličnosti, nove osobnosti sopstvene prirode. Zapravo, tu se ne radi o eksplicitnom poni�tavanju ega, jer to fundamentalno nije moguće, niti su u pitanju odricanja od svega. To je proces koji podrazumeva potpuno preispitivanje svih vrednosti, takozvanu objektivizaciju svesti, koja treba da omogući sagledavanje Prirode Stvarnosti i stavljanje pod kontrolu volje te iste Stvarnosti, ali na zdravim i čistim spoznajnim osnovama. Naravno, sve ovo nije ni malo jednostavno, niti je lako izvodljivo. Te�ko je da čovek sebe dovede u takvo jedno stanje uma u kojem zauzima primarni stav da ni�ta od svega onoga �to jeste, nije to �to jeste i da je Priroda Stvarnosti sasvim drugačija od onoga �to je do sada njegov um percipirao i kao "stvarnost" do�ivljavao zaslepljen iluzijama ega. To je proces izgradnje novog Ega u slu�bi Čistog Sopstva. Tada počinje da se stvara oko čoveka jedan novi vrli svet i sve to novo �to biva percipirano na ovim zdravim osnovama postaje potpuno i istinsko vlasni�tvo Čiste Volje Sopstva. Tek tada čovek je u stanju da sve ono �to stekne i stvori nazove svojim apsolutnim i neotuđivim vlasni�tvom. Ti procesi unutra�njeg preobra�avanja i stavljanja Uma pod vlast Volje i to u svim oblicima umnog ispoljavanja su teme narednih predavanja, ali pre nego �to se posvetimo proučavanju uma i umnih iapoljavanja, te praksi i ve�bama stavljanja uma pod kontrolu volje, neophodno je da razumemo temelj Poretka Svih Stvari. To su Sedam Univerzalnih Zakona i njihovo interaktivno delovanje. Ovim Zakonima je pro�eto celokupno postojanje svega vidljivog i nevidljivog i na svim ravnima postojanja bića.

 

 



 

 

 

 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright � 2012 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 24-01-2013 04:29