Odgovor treći
|
Kon Don Razgovori s povodom
Odgovor treći
Paradigma i prijemčivost
Da li je za određeni sistem neophodan potpun pogled na svijet u saobraznosti sa tim sistemom? 11.02.2011.
J.R. U fazi sam dono�enja odluke kom sistemu pristupiti tj. barem u početku slijediti jedan sistem kao �to si i rekao. I ako satanizam nije tradicija već po mom misljenju pravac pa i način razmi�ljanja, on mi se čini kao najpodesniji način izra�avanja sebe. Za mene on predstavlja potpunu slobodu, jer nema učenja vezanih za karmu i tzv. "trostruko vraćanje" �to je kod svih autora često spominjano. Rad pojedinih autora me podsjeća na "paljenje svijeće i Bogu i Đavolu", svi oni spominju određene vje�be, evokacije itd. i na kraju to začine jednim lijepim "hri�ćanskim začinom".
Naravno ja se razočaram i pitam se, da li je moguće
da je hri�ćanstvo ostavilo tako ogroman pečat
na mnoge zapadne okultiste. Ne znam da li sam ovo dobro formulisao, dakle ja mislim da satanizam nije pljuvanje hri�ćanstva itd. Ne dopada mi se ni naziv satanizam, ali koristim ga kako bih definisao određeni pravac koji me privukao. Mozda će ispravnije biti ako kazem da je demonolatrija upravo ono �to mi se najvi�e sviđa kod satanizma. Čista praksa oslobođena dogmi to je ono �to bi mi omogućilo dalji uspon i djelovanju iznad svih tradicija. Ipak, za takvu vrstu djelovanja ja jo� nisam spreman. I zaista je sigurno veliki dar kad čovjek dostigne takvu jednu moć. Meni je jedini cilj da uspostavim komunikaciju sa određenim entitetom, koji bi mogao da mi pru�i smjernice u daljem radu. Jos jednom ti se zahvaljujem �to si me saslusao, jer ja sve ovo ne smatram slučajnim. Iz tvojih tekstova se vidi da iza tebe stoje godine i godine napornog rada. Moje mi�ljenje je da je za bavljenje magijom potrebna ogromna količina hrabrosti da ne kazem ludosti. Da je svakako potrebno sve dobro isprobati na svojoj ko�i i ko�i drugih i reći to je to. Sumerska tradicija i po mom mi�ljenju jeste najstarija. Svi kasniji magijski spisi temelje se na spisima drevnih Sumera. Posebno su mi interesantne svetkovine. Mislim da se one puno po�tuju, a posebno u satanizmu. Ono �to me posebno raduje jeste znanje drevnih ljudi i načini povezivanja određenih entiteta sa godi�njim dobima, planetama, časovima njihovog najvećeg uticaja. Tu sigurno ne mo�e biti gre�ke jer su ti ljudi poznavali ćud prirode. Takođe mislim da si se posvetio jednom zaista zahtjevnom sistemu. Mene zanima jo� ne�to: da li je za određeni sistem neophodan potpun pogled na svijet u saobraznosti sa tim sistemom?
Nekoliko je izra�enih stavova, ali bih krenuo upravo od ovog poslednjeg pitanja jer mi se čini da je ključno i za komentar na predhodno iznete stavove i dileme. Odgovor je jednostavan i kratak. Ne! Nije neophodno u potpunosti biti saobra�en sa sistemom koji se praktikuje, kad je je magijski rad u pitanju. To je već slučaj kod ispovedanja vere, jer biti vernik znači biti saobra�en sa sistemom ispovedanja vere i celokupnim pogledom na svet iz promisla same vere i zajednice verujućih kojoj se pripada. Dakle, �ivot u skladu sa načečima vere. Magija je jedan drugačiji način �ivota. Ovde se sledi samo nekoliko univerzalnih zakonitosti iz kojih proističu celokupni Pojavni i Onostrani svet. Mag se sa�ivljava sa svetom u celini. On je čarobnjak i alhemičar, ratnik i tragač. On koristi prava imena Bogova, Anđela, Demona, Duhova i svih stvari materijalne i nematerijalne prirode. On zna sve simbolizme i poznaje mirise, boje i zvukove. Mag gospodari u svim korespondencijama i zbog toga stoji iza drevnih moćnih reči: "Ja znam čarobnu moć Sile. Ja poznajem vas i znam va�a Imena. Izrekoh reči moći!" Mag je astrolog i prorok, sve�tenik prirode i lekar, umetnik i učitelj. Proroci i vidovnjaci tumače sudbinu, a mag je stvara. U tome je velika i su�tinska razlika. Mag priziva, odvraća, oblikuje i proizvodi sudbinu. Ovo sve naravno aludira na krajnji stupanj unutra�njeg razvoja gde se mag, sa�ivljen sa sveukupno�ću postojanja i li�en svake vezanosti duhom izdi�e iznad svakog sistema, svake prakse, svakog učenja... To je onaj stupanj, na kome se filosofija zaustavlja, a religija prestaje da postoji, stupanj na kojem nema nikakvih obreda, niti rituala, nema sakramenata niti relikvija. Mag direktno op�ti sa Bogovima i svim bićima sveta Pojavnog i Onostanog, na svim nivoima i u svim dimenzijama postojanja... No tada on vi�e i nije mag, on biva obo�en, postaje kao jedan od Njih - Bog! Ali, dalek je put do obo�enja prirode čoveka. Nekome je potreban samo jedan, a nekome nisu dovoljna ni 22 �ivota. Staza je otvorena i prihvata svakog ko na nju kroči. Ali, ona je skrivena, nije utabana da je oko vidi, jer je malo onih koji tabanaju tamo. Zato postoje razni sistemi i prakse, razna učenja koja vode istom cilju. Neki su lak�i, neki mo�da te�i, ali kako nema idntične prirode ljudske, tako nema ni istog do�ivljaja. Va�no je odabrati sistem, ja volim da ka�em Put, mada je moderno reći paradigmu. Ali pristupanje uvek mora biti bez prijemčivosti, bez ostra�ćenosti. Kad čovek zdu�no prione za sled kakve prakse i strasno joj se prikloni, to neminovno vodi u fanatizam, u bezumlje, u samopogubljenje i ne retko u smrt i du�e i tela. Namerno pomenuh smrt du�e, iako je uvre�eno mi�ljenje da je du�a besmrtna. Nije! Postoji sila koja du�u mo�e pogubti, obezdu�iti, razdu�iti... Ili će mo�da shvatljivije biti ako ka�em, sila koja neminovno vodi u depersonalizaciju i nestanak ličnosti. No ovo je već neka druga tema za koju bi trebalo mnogo prostora za raspravu. Pomenuo si Satanizam kao izbor. Ne bih se upustao ni u tumačenje svih pravaca i učenja o Satanizmu, jer bi i to iziskivalo priličnu rasparavu. Napomenuo bih samo da je Simbolički Satanizam jedino prihvatljiva forma, u filosofskom smislu odricanja od iskrivljene tadicionalne svesti većine. Sve druge forme ne razlikuju se mnogo od religijske svesti. Ja lično ne volim čak ni da upotrebljavam termin Satanizam, �to je mo�da primetno u mojim tekstovima, iz razloga �to me to silno aludira na postojanje Hri�ćanstva. Ako je neko satanista, onda je on istovremeno i hri�ćanin, samo �to toga nije svestan, jer se bazira na instanci antihri�ćanstva. Kako ja hri�ćansku crkvu ne do�ivljavam ni kao religiju u pravom smislu, tako ne preferiram ni Satanizam u bilo kojoj formi, jer ako ne postoji X, onda ne postoji ni anti-X. Dakle da ponovim to jo� jednom: samo je Simbolički Satanizam jedino prihvatljiva forma, u filosofskom smislu odricanja od iskrivljene tadicionalne svesti većine i to samo kao jedna od početnih faza na Stazi Znanja, na Putu u Sveto Kraljevstvo.
|
|
|
|
|||
Sva prava rezervisana Copyright � 2011 by Alexandar Thorn Poslednje izmene: 24-01-2013 04:36 |