Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

  Alexanthorn

  Dnevničke beleke

  Razgovori s povodom

  Odgovor 21

 

  Senke Glasnika

 Javna predavanja

 Autobiografske bele�ke

  Magijski Dnevnik

 Lice i naličje

  Kontakt

 

 

 

Kon Don

Razgovori s povodom

 

 

Odgovor dvadeset prvi

Kabala kao Put Magijske Spoznaje

Da li je Kabala ispravan put, ili misli� da bi trebalo da se okrenem nekom drugom učenju?

05.08.2012

 

D.N.

Pozdrav Alexandre. Znam da nema� mnogo vremena odgovarati na svakakva pitanja, ali jedno me interesuje - Kabala. Mnogo sam toga pročitao na tvom sajtu i zaista sam na�ao odgovore na mnoga pitanja koja su me mučila proteklih godina. Ja se ne bavim praktičnom magijom, jer mislim da za to jo� nisam spreman, ali proučavam i istra�ujem mnoga učenja. Zanima me tvoje mi�ljenje o Kabali, jer sam ja njom fasciniran. Na tvom sajtu nisam na�ao ni jednu reč o Kabali. To mi je tek bila misterija. Za�to mag kao ti nije ni�ta rekao o kabali, a siguran sam da si je proučavao i da o tome zna� mnogo? Pitanje koje me muči je u sledećem. Imam mnogo knjiga o Kabali, skoro sve �to je kod nas objavljeno, a i sa interneta sam sakupio jo� mnogo literature. Čak razmi�ljam i o tome da učim Starojevejski jezik. Međutim čini mi se da u svemu tome mnogo toga nedostaje. Sve je nekako polovično, delimično i krajnje uop�teno. Čak i one knjige koje navodno zalaze u duboke misterije Kabale mi deluju nekako poluprazno. Inače, studirao sam filozofiju i učio sam klasične jezike i mislim da imam dovoljno onog fundamentalnog znanja, a zaista �elim da zađem u, kako ti ka�e� "Sveto Kraljevstvo Magije". Da li je Kabala ispravan put, ili misli� da bi trebalo da se okrenem nekom drugom učenju?

 

Moram da ka�em da mi je veliko zadovoljstvo kada čujem da su moje reči u bilo kom smislu pru�ile adekvatan odgovor i pomoć u potrazi za znanjem.

Dobro si primetio, da o Kabali nisam nikada govorio, niti postavljao bilo kakve tekstove. A objasniću ti i za�to je to tako. Naravno da sam proučavao Kabalu, �ta vi�e, nekoliko godina ozbiljnog rada sam joj posvetio. Čak sam uspeo doći i do nekih tajnih tekstova, naravno uz kori�ćenje magijskih ve�tina i onoga �to bi se moglo nazvati "prevarom". Mada ne volim "zametanje svesti" drugog čoveka magijskim ve�tinama nazivati prevarom, jer ona to nije u pravom smislu. Pre bi se to moglo nazvati "ve�tinom obmane svesti", a mag u tome mora biti virtuoz.

Pre nego �to, evo po prvi put, progovorim i o Kabali, moram primetiti dve stvari koje si rekao. Prvo, ka�e� da se ne bavi� praktičnom magijom, jer smatra� da jo� nisi spreman i da samo proučava� i istra�uje� razna učenja. To je odličan stav. To isto tako znači da neće� praviti velike gre�ke u radu. Mnogi se u svojim te�njama ka spoznaji upu�taju u praktični rad nespremni, bez adekvatnog znanja i predhodne pripreme. O praktičnoj obuci od strane iskusnih magova i da ne govorim. Treba uvek da ostane� u tom stanju svesti tragaoca koji posvećeno izučava i istra�uje. To je stanje svesti koje nikada ne sme da se prekine. E tu sad dolazi ova druga primedba. Ka�e� da si fasciniran Kabalom. Mo�e, i treba da postoji poletnost i zdu�nost u radu i proučavanju, no ne sme� ničim biti fasciniran, očaran ili zadivljen. Takvo stanje svesti vodi u prijemčivost uma, a prijemčiv um zna olako da nametne oganičenja i niz vezujućih sila koje čoveka sputavaju u razvoju. Mora� praktikovati ono �to ja nazivam "odvojenost duha", a to se posti�e neprijemčivo�ću. Na svet oko sebe i svaki spolja�nji stimulans koji do tebe sti�e uvek mora� gledati sa "izvesne distance", kao "posmatrač". Jedino tako mo�e� na pravi način i kroz "objektivnu svest" pristupiti Spoznaji Prirode Stvarnosti. Ta prijemčivost uma je posledica zaslepljenosti egom koji ne dozvoljava Sopstvu da dođe do izra�aja. Ego je taj koji nameće iluzorne slike zasenjujući Stvarnost. Ego se mora svesti na nivo "sredstva" koje Sopstvo koristi kao svoje oruđe. Ovo je va�na sugestija koju uvek mora� imati na umu. Nego da se vratim pitanju: Kabala kao Put Magijske Spoznaje.

Kabala svakako jeste Put Magijske Spoznaje, i to kompletan Put. No za�to o Kabali ne �elim da govorim? Zapravo, o Kabali ne mogu da govorim iako sam je donekle izučavao. Ja nisam kabalist niti to mogu da budem, kao �to nisam rabin niti to mogu ikada da postanem. Nisam Jevrej. I ovde je kraj moje priče o Kabali. Mo�e� proučiti sve to �to si prikupio od literature. Mo�e� učiti i Jevejski jezik, �to je za izučavanje Kabale neophodan uslov. I ja sam izučavao Starojevrejski jezik, �ta vi�e imao sam ga kao obavezan predmet na Teolo�kom fakultetu. Ali treba da zna� sledeće, �to je i moja poruka svima koji se za Kabalu interesuju. Tajne Kabale nikada neće� spoznati. To jeste moguće uz pomoć Duhova, Demona i nekih entiteta sa kojima se mo�e stupiti u kontakt, no to ne mo�e� postići kroz Kabalu kao sistem. Mora� pronaći drugi Put. Kabala je isključivo jevrejska doktrina, učenje koje se prenosi isključivo među Jevrejima. Ne postoji ni jedan rabin koji će Nejevreju otkiti tajne Kabale. Dakle, samo Jevrej, koji to krvnim nasleđem i to preko �enske linije doka�e da jeste, ima �ansu da postane kabalist. Nejevrej nikada ne mo�e da postane kabalista. Mo�e�, ako zaslu�i�, i da postane� član nekog od mnogobrojnih tajnih dru�tava, ali opet u najveće tajne nikada neće� biti posvećen. Biće� samo oruđe u njihovim rukama, kao �to mnogi to već jesu. Zaluđuju se svi koji misle da u svet Kabale mogu ući proučavanjem knjiga o Kabali koje su obznanjene ili učeći od onih koji "tvrde" kako poznaju Kabalu. Najče�će su to razne forme sinkretističkih učenja koja između ostalog uključuju i "poznavanje" Kabale. Takva učenja radije nazivam "papazjanijama".

Druga stvar koju treba da zna� je i ovo: Kabala nije "izvorni" Put Spoznaje. Znanje koje Jevreji ljubomorno čuvaju unutar svog "roda po krvi" nastalo je na temeljima učenja Sve�tenika Egipatskih misterija i Vavilonskih "Maga" (Sumersko Nasleđe). Ne treba zaboraviti da su Jevrejska plemena bila u ropstvu u oba ova carstva. Koristeći se prevarama spolja�njeg odricanja od jevrejstva, primani su u Hramove ovih Drevnih Misterija, a kad su znanje primili, be�ali su iz Hramova nazad noseći sobom Svete Knjige i tajne spise u svoje zajednice "kibuce" kojih se nikad uistinu i nisu odrekli. Ali isto tako ne treba izgubiti iz vida i to da su znanja Egipatske i Vavilonske (Sumerske) Magije dobro skrivena i vrlo zametena. To su kroz mnoge vekove činili upravo Jevreji koji neprikosnoveno vladaju mnogim tajnim dru�tvima, lo�ama, kultovima i sličnim organizacijama "iz senke". Mnogo je knjiga napisano koje su samo naizgled učene i prepune znanja i otkrivenih tajni, međutim osim ne�to malo istorijskih činjenica, one su u osnovi čista la� i potpuna obmana. To se čini upravo s ciljem da ova znanja ostanu skrivena, jer nose neverovatnu Moć. Nigde u svetu neće� pronaći grupu ili zajednicu koja se bavi Drevnim Misterijama Egipta, Vavilona ili jo� starijih Akada, Asirije i Sumera. Tajne Egipta se ve�to skrivaju uz pomoć oficijelne istoriografske Egiptologije. Od stotina hiljada glinenih pločica koje su otkrivene u Mesopotamiji prevedeno je, istra�eno i prezentovano tek negde oko pet odsto. S razlogom se o mesopotamskim carstvima ćuti kad je reč o Hramovima Misterija. S razlogom je i potpuno razoreno i uni�teno kompletno nasleđe Maja, Asteka, Inka, Tolteka i Anasaza na Američkom kontinentu, jer su i ovi Drevni sistemi Spoznaje vrlo bliski ovim gore pomenutim. Nas je svega nekolicina pojedinaca koji smo u ove misterije u�li sledeći "iskonski put" i primajući znanje linijom "učeničkog nasleđa".

Da spomenem Alistera Kroulija koji je duboko za�ao u Egipatske misterije. No on je pokazan i proku�en kao najveći Satanista dvadesetog veka. Ne retko se OTO (Ordo Templi Orientis) tretira kao Satanistička sekta i njegovi članovi se kao takvi proganjaju, nadgledaju, prate, prislu�kuju... Ali ni OTO vi�e nije ni iz bliza ono �to je bio za Kroulijevog �ivota. Njegovo znanje (parabole spoznaje) svojom nekompetetno�ću i neznanjem uni�tili su upravo njegovi nastavljači, te OTO danas vi�e liči na na organizovane grupe razvratnika i narkomana (svaka čast izuzecima). I sam Krouli je zavr�io jadno. Iako se to javno ne zna, ili se pobija, on je ubijen, otrovan i to od strane jednog od najbli�ih saradnika, potkupljenog od mnogo moćnijih "iz senke". I da se opet ne udaljavam od teme.

Na proučavanju Kabale mo�e� se zadr�ati neko vreme, jer to treba znati zarad kasnije spoznaje koja će doći. No Kabala ti ne sme biti osnovna ili primarna preokupacija. Samo će� izgubiti dragoceno vreme. To sam spoznao, zapravo to mi je direktno rekao jedan od veoma učenih rabina. Kada sam, svojevremeno, na jednom proputovanju kroz Rusiju do�ao u posed integralne verzije "Vavilonskog Talmuda", rabin me je ovako savetovao: "Mo�e� posedovati 'Knjigu', ali bez �ivog predanja spoznaju 'Knjige' nikada ne mo�e� dostići. To znanje je isključivo Jevrejsko i nijedan Nejevrej ga nikada nije dosegao".

Na kraju, da bi i tebi i svima koji se za Kabalu interesuju bilo jo� jasnije da je to ba� ovako kao �to rekoh, preneću ovde kao ilustraciju nekoliko citata iz "Kabalističkih Spisa", inače citata koji se te�ko mogu pronaći u javno dostupnoj kabalističkoj literaturi. Objavljivanje ovih citata nema nikakvu političku niti diskriminatorsku pozadinu. Lično ne podr�avam nikakvu vrstu netolerantnosti prema drugim kulturama. �ta vi�e, smatram da svaka "paradigma" ima puno pravo da gradi "svoj svet".

 

***

 

�Ko proliva krv onih koji nisu Jevreji Bogu �rtvu prinosi.� (Jalkut 772).

�Najpo�teniji među nejevrejima imaju se ubiti.� (Talmud, S. ben Johaj 406).

�Dozvoljeno je nejevreju oduzeti telo i �ivot.� (Talmud, Sefer i Korim).

�I najbolji među nejevrejima treba da se ubije.� (Talmud, Melhita 32b).

�Najboljem nejevreju uzmi �ivot samo ako mo�e�.� (Talmud, Aboda 62b).

�Koljite nejevreje kao be�tije.� (Talmud, Sohar)

"Ne dru�ite se sa ovim nevernicima, oni prolivaju krv.� (Abhodah Zarah, 22a)

"Čuvajte se hri�ćana dok putujete sa njima.� (Abhodah Zarah, 25b)

"Predlo�ite hri�ćanima da imaju sno�aj sa �ivotinjama.� (Abhodah Zarah, 15b)

"Osumnjičite hri�ćane za sno�aj sa �ivotinjama.� (Abhodah Zarah, 22a)

"Hri�ćani su nečisti jer nisu na Sinajskoj gori.� (Abhodah Zarah, 22b)

"Čiste Jevrejke će se zaprljati dru�eći se sa hri�ćanima.� (Iore Dea 198, 48)

"Vino koje su dotakli hri�ćani mora biti bačeno.� (Abhodah Zarah, 72b)

"Zameniti mrtvog hri�ćanina je kao gubitak krave ili magarca.� (Iore Dea, 337, 1)

"Brakove između hri�ćana i Jevreja poni�titi.� (Eben Haezar 44, 8)

"Hri�ćanski idolopoklonici, deca su Evinog greha.� (Zohar I, 28b)

"Sakrijte svoju mr�nju prema hri�ćanima na njihovim slavljima.� (Iore Dea, 148, 12h)

"Ne trgujte sa hri�ćanima za vreme njihovih praznika.� (Abhodah Zarah, 2a, 1)

"Trgujte sa hri�ćanima samo zato �to imaju novca za platiti.� (Abhodah Zarah, 2a, t)

"Morate se dr�ati �to dalje od crkava.� (Iore Dea, 142;10)

"Ne smete ponovo obnavljati kuće koje su poru�ene u blizini crkava.� (Iore Dea, 143;1)

"Jevrej se treba dr�ati dalje od hri�ćanskih domova praznicima.� (Gittin, 62a)

"Jevreji se ne smeju tu�iti pred hri�ćanskim sudijom ili zakonom.� (Choschen Ham, 26;1)

"Hri�ćani ili sluge ne mogu biti svedoci.� (Chosen Ham, 34; 19)

"Izbegavajte jesti zajedno sa hri�ćanima, to pobuđuje familijarnost.� (Iore Dea, 112;1)

"Bog je stvorio nejevreje te iako im je dao čovečji oblik oni su ravni sa �ivotinjama, jer ne dolikuje Jevreju da bude slu�en od stoke. Zato ga slu�e �ivotinje u ljudskom obliku.� (�ulah aruh, Mudra� talpiot 225).

"Nejevreji, čija du�a potiče od nečistog duha, nazivaju se svinjama.� (Talmud, Jalkut Rubeni 12).

"I zato ako jedan nejevrejski sluga ili slu�kinja umre treba ih o�aliti onako, kao kad jedan vo ili magarac krepa.� (Talmud, Brohes).

"Između Jevreja i nejevreja ne postoji nikakva veza. Jer meso nejevreja je �ivotinjsko meso, a njihovo seme je �ivotinjsko seme.� (Talmud, Jebamot 89a).

"Nejevrej je kao jedno pseto. �ta vi�e, zapisi uče da se pseto ima vi�e po�tovati od nejevreja.� (Talmud, Ekeseget ra�i eksod 22).

"Meso nejevreja je meso magareće, a seme konjsko seme.� (Talmud, Jebamot 98a).

"Onaj koji nije obrezan i ne dr�i �abat ne naziva se čovekom.� (Talmud, Jalkut Rubeni 39).

"Nejevrej nema oca, jer je on na gnoji�tu rođeno pseto.� (Talmud, Jebamot).

"Ma koliko imali narodi sveta telo slično Izraelcima, ipak se oni upoređeni s čovekom imaju smatrati za majmune.� (Talmud, �ene Lukot 250).

"Polni odnosi nejevreja su isto kao i polni odnosi �ivotinja.� (Talmud, Sanhedrin 746).

"Kuće nejevrejske su kuće �ivotinjske.� (Talmud, Leb. tob. 46a).

"Tuđa �ena koja nije kći Izraelca, deo je marve.� (Talmud, Abarbanel).

"Nejevrejka u nosećem stanju ima se smatrati kao noseća stoka.� (�ulhan aruh, Ko�en ha-mi�pat 405).

"Dete u utrobi jedne nejevrejke nije bolje od �ivotinje.� (�ulhan aruh, Joreh deah 240).

"Jevreje zvati ljudskim bićima, ali nejevreji nisu ljudi. Oni su zveri.� (Baba Mezia, 114b)

"Akum je kao pas. O da, spisi uče da vi�e po�tujete psa nego nejevreja.� (Ereget Raschi Erod, 22;30)

"Jevreje zvati ljudima, hri�ćane ne zvati ljudima.� (Kerithut, 6b)

"Hri�ćane sa�aljevati ni�ta vi�e nego bolesne svinje.� (Orach Chaiim, 57;6a)

"Polni sno�aj hri�ćana je isti kao kod zveri.� (Sanhedrin, 74b)

"Soj hri�ćana je vredan kao i soj zveri.� (Kethuboth, 3b)

"Jevrej neka ide poslednji u rat. U tom slučaju biće prvi kod kuće.� (Talmud, Tesahim 113a).

"Zabranjeno je biti milostiv prema nejevrejima.� (Talmud, Ramban).

"Nejevreju ne treba milost i pomoć ukazivati.� (Talmud, Jebamot 12a).

"Ako jednom nejevreju preti opasnost da se u jednoj reci udavi, pa ako se nalazi već i blizu smrti, Jevrej mu ne sme ići u pomoć da ga spasi.� (Jad Hazakah, Aboda Cara 10a).

"Nejevejke su nečiste i imaju se smatrati prostitutkama.� (Talmud, Aloda Kara 366).

"Sve nejevrejke su kurve.� (Talmud, Even hekor).

"Jevreji moraju naučiti ovih pet stvari: 1. Volite jedan drugoga. 2. Volite pljačku. 3. Volite bančenje. 4. Mrzite va�e gospodare. 5. Ne govorite nikada istinu.� (Talmud, Pesahim 113a).

"Prema nejevrejima dozvoljena je upotreba svake la�i.�

"Izvanbračni odnosi sa jednom Jevrejkom zaslu�uju smrtnu kaznu, a sa nejevrejkom, pak, dozvoljeni su.� (Talmud, Sanhendrin).

"Brakolomstvo s nejevrejkom ne podle�e nikakvoj kazni.� (Talmud, Ketubot 4b).

"Jevreju je dozvoljeno obe�častiti nejevrejku.� (Talmud, Jad Hasakah 2b).

"Nejevrejska devojčica stara tri godine i jedan dan mo�e se oskrnaviti.� (Talmud, Aboda sara 37a).

"Ako je jedan Jevre prevario ili pokrao jednog nejevreja, a pri tome mora polo�iti zakletvu u prisustvu drugih Jevreja koji to znaju, dozvoljeno je da se krivo zakune.� (�ulhan aruh, Joreh deah 239a).

"Ako je Jevrej jednu nejevrejku obe�častio i zloupotrebio, pa ako se pomoću krive zakletve mo�e re�iti kazne, mo�e krivu zakletvu bez predomi�ljanja polo�iti.� (�ulhan aruh, Joreh deah 232).

"Ako Jevrej s nejevrejem tebi na sud dolazi, mora�, ako po jevrejskom zakonu Jevreju zapravo mo�e� dati, učiniti to, a nejevreju ka�i: �Tako je po na�im zakonima!� Ako pak mo�e� udesiti da Jevrej po nejevrejskim zakonima sud dobije, neka ga tako dobije, a nejevreju ka�i: �Tako je po va�im zakonima!� Ako pak ni po jednom zakonu Jevrej nema pravo, obmanom obrlati nejevreja.� (Talmud, Baba Kama 113a).

"Dozvoljeno je lekove na nejevrejima isprobavati, da bi se ustanovilo da li su lekovi �tetni.� (�ulah aruh, Joreh deah 158a).

 

 

 

 

 

 

 

 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright � 2012 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 24-01-2013 04:32