Stranice

 

 Naslovna

  Baragnir Zag Nehar

  Sveta Magija

  Svete Knjige

 Biblioteka

 Arhiva

  Zag Kia

  Zvezdarijum

 Kalendar

 Galerija

 Multimedia

 Psyradio FM

 Chat

 Linkovi

  Alexanthorn

  Dnevničke beleke

  Razgovori s povodom

  Senke Glasnika

 Javna predavanja

  Predavanje 25

 

 Autobiografske bele�ke

  Magijski Dnevnik

 Lice i naličje

  Kontakt

 

 

 

Akad

 

BESKRAJNO PUTOVANJE DU�E

Javna predavanja, tribine, skupovi, �kola spiritualne magije

 

 

Predavanje dvadeset peto

Om (Aum) Mantra

Ili - Opis Magijskih Operacija dostizanja Bo�anske Svesti i Moći

 

Akad II - Posebno predavanje

06.11.2012

 

Om mantra je svakako najpoznatija mantra i često se naziva �Mantra nad mantrama�. Vrlo je poznat i njen �izgled� napisan na Sanskritu. Jednostavno rečeno, Om je ne samo simbol celog Univerzuma već i odraz njegove vibracije. Sastoji od tri zvuka A - U - M ali se kroz napev oni često stope u jedan - OM. Om se smatra najvećom mantrom jer sadr�i u sebi ceo Univerzum, predstavlja zvuk �bez zvuka� i lepotu ti�ine. To je muzika Stvaranja i Postojanja, koja predstavlja najdublju muziku na�eg bića, unutra�nju harmoniju, vibraciju koja spaja telo, um i du�a u duboko jedinstvo. Ta tri zvuka predstavljaju i tri stanja svesti koja se stapaju u jedno tvoreći unutra�nju ti�inu. U Hinduizmu je to �punoća�, a u Budizmu se do�ivljava kao �praznina�. To četvrto stanje je cilj svakog duhovnog razvoja.

Om (Aum) - troslovni glif na sanskritu

Ali hade da se malo dublje pro�etamo kroz ovu temu. Mantra OM ili AUM je postala poznata na Zapadu kao najva�nija mantra u jogi. Prema indijskoj tradiciji, svaka manifestacija dolazi od Iskonske vibracije koju simbolizuje mantra OM: svi materijalni objekti i sva �iva bića, sva spiritualna učenja, svi jezici, sve svete knjige, jednostavno - Sve. Sve polazi od Iskonske vibracije koju predstavlja OM. OM kao zvuk, slog i simbol podrazumeva da su sve materijalne stvari, sve pojave i misli, istovremeno na makrokosmičkom i mikrokosmičkom nivou, stanja energije, odnosno vibracije. Ovo je posve tačno viđenje i obja�njenje "Mantre nad mantrama" te je zato i ukupna indijska mistička, rerligijska i filosofska misao pro�eta mantrom OM. Ona se pominje u Upani�adama, Tantri, Puranama, Samkji i posebnim starim tekstovima kao �to je Joga Va�i�ta. OM predstavlja su�tinu Sanatana Darme - Večnog puta koji je poznatiji kao Hinduizam. OM je takođe poznat i kao Maha Mantra ili Velika mantra. Međutim OM nije direktno pomenut u najstarijoj Rig Vedi. Pobornici raznih pravaca u Hinduizmu tvrde da je to zato �to je OM smatran suvi�e svetim da bi bio izgovoren ili čak zapisan. OM je prvi put pomenut, mada indirektno, u Jađur Vedi u stihu 1:1 kao "pranava" (pevljivi zvuk) ili "udgita" (uzvi�ena pesma). Takođe je interesantno pomenuti da nije pronađena ni grafički predstavljena mantra OM u dugotrajnim iskopavanjima Harape civilizacije indijske doline (Mohend�o-daro). Smatra se da ova civilizacija datira iz 3000. godine p.n.e. iako je verovatno i starija. Najstariji opisi OM mantre u indijskim rukopisima pojavljuju se tek u Upani�adama koje, kako se smatra, predstavljaju su�tinu znanja i učenja Veda. Zapravo, OM mantra se pojavljuje sa dolaskom Arijevaca na tlo Indije. Arijci su isti oni ljudi (crnoglavi) koji se niodkuda pojavi�e ne�to pre Indije u Mesopotamiji i stvori�e civilizaciju drevnog Sumera.

Om (Aum) - Sumerski glif, klinasto pismo

Malo je poznato da je ovaj mistični zvučni slog bio osnova svih molitvi, bajalica i rituala u sumerskoj tradiciji. Svaki napev sve�tenika (maga) bio je praćen vibriranjem OM od srane svih učesnika obreda. Sumerski Magi su AUM smatrali treperenjem Du�e, odnosno silom koja odzvanja Svemirom. AUM je, zapravo, beskrajno vibriranje Etera poput reke �to beskrajno teče, i boje je Purpura koja se preliva u Zlatnu i na kraju u čistu Svetlost. Usredsredsređenje na ovo (meditacija), a da pri tom um ne varira (oscilacilira), oslobođa svih patnji i stvara istinski mir uma. I kao �to svaka reka �ubori, i ova svoj odjek ima. Taj zvuk treba da odzvanja u umu pri svakom usredsređenju. Budući da su krajnje nestvarni, svaka patnja i ograničenje će i�čeznuti uz ispravan napor. Ali tek tada u smiraju uma otkriva se uzburkanost, talasi sile koji se kome�aju. Njihov je odraz Čista Svetlost, a odjek "aum", gde se srednji zvuk izgovara tako �to se usta otvore kao da će se izgovoriti "u", a izgovara se "o", predstavlja tu Uzburkanu Silu Kome�anja, Čistu Svetlost koja treperi (vibrira). Usredsređenje (meditacija) umnim treperenjem (mentalnim vibriranjem) AUM se ne preporučuje du�ama koje nisu svoj um dovele u stanje besprekorne čistote jer mo�e izazvati ozbiljne posledice umnog poremećaja (mentalna degeneracija) i udvajanje ličnosti (�izofrenija). Ovo je toliko sna�na Sila Kome�anja koja upravlja delovanjem pet Kovitlajućih Sila, četiri tvarne: Vatra, Zemlja, Vazduh, Voda i petom Sjedinjujućom Silom Etera. Samo Čist Um je u stanju da treperi AUM bez posledica, jer je sjedinjen sa Svebićem. Čak i Veliki Magovi se uzdr�avaju treperenja AUM, jer moć da upravljaju ovom Silom imaju samo Velike Du�e, Obo�eni sinovi čoveka. Samo oni imaju potpuno smirenoumlje. Jednostavniji oblik OM, su�tinski je istovetan treperenju AUM, međutim on ne izaziva Kome�anje Sile Univerzuma, već obezbeđuje smirenje uma i povezivanje sa Univerzumom.

Jedno od najboljih obja�njenja dato je u Bhagavat Giti: "Mantra OM simboli�e Stvarnost. U trenutku smrti ponavljajte OM, i izaći ćete iz tela i postići uzvi�eni cilj." Mantra OM je sastavni deo filosofije, rituala, meditacije i pevanja ne samo u Hinduizmu, već i u Đainizmu i Budizmu, a posebno i u tibetanskom Budizmu poznatijem kao Lamaizam. Mo�da će biti zanimljivo pomenuti i to da je ovo vibriranje osnovnog glasa M prisutno u mnogim tradicijama. Jevreji su je takođe preuzeli od vavilonskih sve�tenika kao pravilo i kao �to se zna, svi obredi, uključujući i čitanje Tore, se vr�e kroz napeve koje prati vibriranje (O)M. AUM (OM) je kod Jevreja postao "Amin" i kao takav se učvrstio i u hri�ćanstvu. Nekoliko vekova kasnije Amin je usvojen i u islamu kao Amin ili Alm. S obzirom da se arapsko slovo "l" izgovara kao "u" kada se nađe ispred suglasnika, to znači da Alm automatski postaje AUM. Potpuno identično su vr�eni rituali i u staroegipatskim hramovima, a koje su kasnije preuzeli Kopti. Egipćani su znali za AUM u obliku Amon ili Amun. Dovodi se u vezu sa njihovim vrhovnim Bo�anstvom Amon-Ra. I rana hri�ćanska crkva je na isti način koristila ovu moćnu vibraciju. Osim reči Amin kojom se kroz napev zavr�ava svaka molitva, postoji vibriranje glasa M sve vreme dok traje napev molitve. Ova praksa se zadr�ala najvi�e u crkvama istočnog hri�ćanstva a koja je poznata kao "vizantijsko pojanje". Osnov svih napeva je "ison", to jest vibriranje (mmmmm) koje vibriraju svi pojci dok solista ili vi�e njih unisonim glasom pevaju molitve. Unisono ili jednoglasno pevanje molitvi, bajalica i drugih obrednih tekstova koje prati jednoglasno vibriranje OM najstarija je tradicija koja potiče iz doba Sumera. Jednoglasni napevi su najčistija vibracija koja odzvanja Svemirom, i vibracija je koja dolazi do svakog bića Univerzuma. Nebitno je je li ona posvećena ili upućena Bogu, Bogovima ili nekim drugim bićima, i nebitno je je li ona molitva, zazivanje ili neko drugo op�tenje s bićima ili je pak samo emanacija mentalne slike i energije koju ona prenosi u Eter, odnosno, modernim jezikom rečeno u Informaciono Polje Univezuma.

Vibriranje OM ne sme da bude praćeno bilo kakvom instrumentalnom muzikom. Napevanje molitvi i drugih obrednih pesama te bajalica, takođe ne sme biti praćeno instrumentalnom a naročito ne polifonom muzikom. Sve te forme modernih rituala u raznim religijama, ali i magijskim sistemima predstavljaju samo forme bez su�tine, i nisu ni�ta vi�e do obično pomodarstvo, koje se opet, kao po nekom pravilu, razvilo nigde drugde no na pustom Zapadu.

Vibriranje OM predstavlja iskonsko povezivanje čoveka sa Univerzumom. Ono, kroz smirenoumlje, priziva su�tinu bića i uzdi�e Sopstvo koje, budući da je čista su�tina, biva u stanju da otvori sve Kapije Univerzuma. Najmoćnije je kada odzvanja u umu čoveka koji kroz svoj posvećenički napor stapa svoju du�u sa celokupnim poretkom svih stvari. Ali čak i da ne vibrira OM svojim naporom, već samo da ga slu�a, veoma brzo će osetiti smirenje i ti�inu svog uma. A tada u smiraju de�ava se otvaranje Univerzuma i s njim stapanje Sopstva. Veoma moćno deluje i kao grupna meditacija, a i temelj je svakom zajedničkom vr�enju obreda. I zaista, ko god da je ovu mantru primenio, posvedočio je neverovatnim promenama i uzdizanju svoje du�e.

Mantra OM otvara sva vrata duhovnog usavr�avanja i gotovo da nijedna spiritualna ili duhovna ve�ba ne bi trebala da počne niti da se zavr�i bez meditacije na OM. I kao �to rekoh, ona nije namenjena svakom, a posebno ne onima koji tragaju samo po plitkim vodama duhovnog �ivota, već naprotiv, namenjena je ljudima koji te�e da ličnim iskustvom dosegnu dubinu Iskonske Prirode Stvarnosti. Veoma je va�no biti svestan činjenice da jedino proči�ćen um ili jasnoviđenje omogućava percipiranje Prirode Stvarnosti.

 

 

Magijska operacija dostizanja Bo�anske Svesti i Moći

 

Mantra OM veoma često se koristi sa drugim mantrama, obično tako �to je
OM početni ili zavr�ni zvuk u mantri. Isto kao �to se i svaka molitva u judaizmu, hri�ćanstvu i islamu zavr�ava sa Amin. Često se te druge mantre odnose na posebna Bo�anstva ili imena Bogova. Upotreba mantre OM vrlo je raznovrsna i va�no je spoznati da postoji vi�e načina kori�ćenja mantre OM, kao i to da njena upotreba postaje stvar ličnog izbora. Bez obzira na to kako neko koristi mantru, postoji univerzalna istina, a to je da će se vibracija mantre OM iskusiti i
osetiti na unutra�njem putovanju. Slično tome postojanje budnog stanja, sanjanja i snova, kao i onoga �to stoji iznad, predstavljaju univerzalne realnosti. Dalje je mantra OM predstavljena kao sredstvo kontemplacije i meditacije i ona prolazi kroz sva tri nivoa stvarnosti i svesti, otkrivajući četvrti kojii pro�ima ostala tri
. Sa ve�banjem, vremenom čoveku postepeno postaje lak�e da odr�i potpunu svesnost koja doprinosi sve većem shvatanju prave prirode svih nivoa svesti. Na
kraju, čovek ide ka direktnom iskustvu Prirode Stvarnosti (Apsolutna Realnost) i svesti koja sve pro�ima. To je stanje shvatanja sopstvene prirode i prirode Univerzuma. Kroz obja�njenje same mantre AUM, potpuno se obja�njava i proces Magijske Opracije Dostizanja Bo�anske Svesti i Moći.

Kada se koristi na ovaj način, mantra OM u magiji ima četiri osnovna nivoa značenja i iskustva:
1. Budno stanje se javlja prvo predstavlja stanje svesti koje simbolizuje zvuk A u mantri
2. Snovi su sledeće stanje koje simbolizuje zvuk U u mantri
3. Dubok san je stanje dubokog sna koje simbolizuje zvuk M u mantri
4. Svesna Ti�ina je četvrto stanje koje se odnosi na čitavo područje svesti koje pro�ima ostale nivoe i simbolizuje ti�inu nakon A, U i M.

Iako postoje i tri prolazna dela, mag se uvek fokusira na ova osnovna četiri. Jedno od najdubljih shvatanja do kojih čovek počinje da dolazi jeste način na kome su nivoi lične svesti, stupnjevi mentalnog procesa i nivoi Univerzuma paralelni jedan sa drugim. Čovek počinje da uviđa da sve tri stvari funkcioni�u na istom nivou Stvarnosti i one su ni�ta drugo do sami nivoi svesti.

1. Budnost = svesno = grublji nivo = A
2. Snovi = nesvesno = suptilni nivo = U
3. Dubok san = podsvesno = kauzalni nivo = M
4. Čista svest koja pro�ima sve ostalo = nadsvesno = akauzalni nivo = Moć Ti�ine nakon A, U i M = Bo�anska Svest

Kada je svesnost usmerena na "A" u mantri, čovek sebe uve�bava i postiče da stekne simultanu svesnost o sledećim stvarima:

- budnost,
- svesni nivo mentalnog procesa,
- grublji nivo Univerzuma.

Budnost, svesnost i grublji nivo su na istom nivou koji je predstavljen zvukom A.

Kada je svesnost usmerena na "U" u mantri, čovek sebe uve�bava i postiče da stekne simultanu svesnost o sledećim stvarima:

- stanje snova,
- aktivan nesvesni nivo mentalnog procesa,
- suptilan nivo Univerzuma.

Snovi, nesvesno i suptilni nivo su na istom nivou koji je predstavljen zvukom U.

Kada je svesnost usmerena na "M" u mantri, čovek sebe uve�bava i postiče da stekne simultanu svesnost o sledećim stvarima:

- stanje dubokog sna,
- podsvesni (latentni, skriveni, neaktivni, uskladi�teni) aspekt uma,
- kauzalni nivo Univerzuma iz koga se izdi�u suptilni i grubi (materijalni) svetovi.

Dubok san, podsvesno i kauzalni nivo su na istom nivou koji je predstavljen zvukom M.

Kada je svesnost u stanju Ti�ine nakon A, U i M, čovek sebe uve�bava i postiče da stekne i razvije sveukupnu svesnost i to kao:
- svest koja pro�ima sva tri lična nivoa (budnost, snove i dubok san),
- svest koja pro�ima suptilni nivo,
- svest koja pro�ima kauzalni nivo i
- svest koja pro�ima celinu sva tri nivoa nivoa A, U i M stapajući je u nadsvest, odnosno akauzalni nivo ili Bo�ansku Svest.

Razvijanje samosvesti kroz AUM meditaciju ogleda se i kroz to kako na�a ličnost, mentalni i emocionalni procesi funkcioni�u:

- Prikriveni sadr�aji počinju da se bude: Tokom meditacije i kontemplacije počinjemo da shvatamo da postoje skriveni sadr�aji - impresije (područje dubokog sna, M u mantri). Kako svest plovi iznad ovih skrivenih impresija primorava ih da se bude iz kauzalnog stanja (M u mantri).

- Impresije se odigravaju u unutra�njoj akciji: Ove impresije se odigravaju unutar
nesvesnog (aktivno nesvesno povezano sa mentalnim procesima koji se ne mogu
videti i stanje snova, U u mantri) i pri tome stvaraju mnogo nevidljivih procesa u
umu koji se, inače, do�ivljavju samo u snovima. Ovo je slično onome �to psiholozi nazivaju "primarni proces".

- Buđenja se izdvajaju u svesti: Ove impresije u nesvesnom (U u mantri) na intrigantan način se izdvajaju i lagano prelaze u svesno, budno stanje realnosti
(A u mantri). Sam proces se odvija zajedno sa načinom na koji se čula (miris, ukus, vid, dodir i sluh) i načini izra�avanja (porivi za eliminaciju, razmno�avanje, kretanje, shvatanje i govor) uključuju u igru da bi se ispoljili u spolja�njem svetu (A u mantri).

- Prosvetljenje: Stanje Ti�ine ili nadsvesti dovodi do toga da mo�emo da vidimo kako četiri funkcije uma funkcioni�u unutar ovih nivoa (A, U i M u mantri). Ovde se stapaju u jedinstvo senzomotorni um, skladi�te impresija, ego i akauzalna svest, to jest stanje probuđenog Sopstva (onaj koji zna, odlučuje, sudi, diskrimini�e i stvara).

Najva�nije je da se ovde dolazi do spoznaje načina na koji su svi nivoi istovremeno pro�eti sve�ću i predstavljaju manifestaciju same svesti, jer svest mora da postoji u budnom stanju, u stanju snova, u stanju dubokog sna, u aktivnom mi�ljenju i u nesvesnim procesima. Ko smo zapravo mi? Ovde se i na to dobija odgovor. Mi smo sama svest, a ne forma koja se pojavljuje. Iz akauzalnog stanja svesti (sveukupna svesnost) mag, ne sa ubeđenjem, već sa svesvesno�ću izgovara ono �to su mudraci mnogo ranije rekli: "Ja nisam moje misli! Ja sam ono �to jesam!"

Napomenuh da mantra AUM poput reke koja beskrajno teče. Ova alegorija se u potpunosti odnosi na reku i njena sva tri sastavna dela. Kada tokom pevanja mantre OM prizivamo sve nivoe svesti A, U, M i Ti�inu, to se mo�e simbolički izraziti metaforom reke koja ima tri dela:

1. Korito ili dno reke je od kamenja te simbolički predstavlja latentno, podsvesno ili nivo dubokog sna i njegovih impresija koje predstavlja zvuk M u mantri.
2. Tok ili deo reke koji teče je poput aktivnog nesvesnog ili stanja snova predstavljenog zvukom U u mantri.
3. Povr�ina reke je poput svesnog, budnog stanja predstavljenog sa zvukom A u mantri.

Stvarnost ili sama egzistencija koja je u tri nivoa - korito, tok i povr�ina reke, zapravo je poput svesti koja pro�ima sva tri nivoa: budnost, snove i duboki san. Ta tri nivoa takođe su i svesnost, aktivno nesvesno i latentno nesvesno ili podsvesno, kao i grublji nivo, suptilni i kauzalni nivo stvarnosti.

Podsvesno, odnosno na�a podsvesna htenja, �elje, stvari koje nas privlače i averzije su poput kamenja koje čini dno reke (M). Nesvesno je ono stanje kada svest prođe preko tih impresija i one o�ive u toku nesvesnog (U) kao �to je tok reke. Svesno stanje nastaje kada neke od tih impresija se naglo pojave u svesnom umu u vidu radnji, govora, svesnih misli, poput de�avanja na povr�ini reke.

Izdvajanje izvan ova tri nivoa kroz meditaciju, čovek vremenom stiče sposobnost da se potpuno izdvoji izvan ova tri nivoa i procesa mi�ljenja ili da uroni dublje, sve do direktnog do�ivljaja samog izvora svesti koju predstavlja Ti�ina nakon A, U i M u mantri, odnosno dosti�e akauzalno stanje svesti koje pru�a sposobnost percepcije svih ravni postojanja i moći delanja na sve tri ravni.

 

 

Sedam nivoa Svesnosti

 

Takođe, osim na ova četiri stanja svesnosti, treba pa�nu obratiti i na prelazna ili prolazna stanja koja se nalaze između ova četiri i ima ih ukupno tri. Zajedno, oni čine sedam stanja svesti. Pa hajde da i h ovako redom dotaknemo u ovoj priči.

 

1. Budnost = svesno = grublji nivo = A

Budno stanje svesti je predstavljeno sa "A" u mantri. To je ono stanje svesti koje do�ivljava svaki pojedinac. U budnom stanju svesti su na�e radnje, govor i misli kojih smo "svesno" svesni. Nesvesni procesi u dubljim nivoima (U)
takođe su prisutni, ali jo� uvek nisu opa�eni. Ukoliko je čoveka odredimo kao mikrokosmos, onda je ceo manifestovani Univerzum makrokosmos. "A" u mantri predstavlja ne samo individualno budno stanje svesti, već i čitavo područje grubljeg nivoa. Individualno stanje budnosti i grublji nivo funkcioni�u na istom nivou svesti, to jest, oba su "u svetu". Prilikom izgovaranja mantre AUM, zvuk A se pojavljuje iznenada, u trenutku i izvire iz ti�ine. Kada ovu mantru izgovarate, bilo naglas bilo u sebi, veoma je korisno da omogućite sebi da budete svesni naglog pojavljivanja misli, slika ili impresija. Sve ovo se pojavljuje u datom trenutku. Tri tipa svesnosti unutar zvuka "A" u praksi, prilikom izgovaranja, odnosno pevanja mantre, vi uve�bavate sebe da istovremeno budete svesni budnog stanja, svesnog nivoa mentalnih i emocionalnih procesa i grubljeg nivoa Univerzuma. Svesnost o ove tri stvari, koje funkcioni�u na istom nivou stvarnosti (A), vremenom, tokom meditacija postaje sve jasnija.

 

2. Prolazni nivo od A do U

Postoji prolaz između budnosti i stanja snova ili između svesnog i nesvesnog nivoa. Odnosi se samo na lični do�ivljaj i iskustvo između budnosti i snova. Nema čoveka koji nije imao iskustvo ovog stanja. To je ono stanje kada jo� nismo zaspali a nismo ni budni, ili tek �to se nismo probudili posle dobrog sna. Mo�e se nazvati Stanjem Dreme�a ili stanjem kada "sanjarimo". U ovom stanju napustili smo svet snova (U), ali jo� uvek u potpunosti nismo pre�li u budno stanje (A) ili spoljni svet. Mo�da smo se samo prijatno izle�avali, a pri tome se
nismo ni sećali sopstvenog imena ili toga ko smo i �ta smo, a nismo ba� u tom trenutku ni marili za ove stvari. Ali u tom trenutku vi�e nismo ni spavali niti sanjali.

Kada se koristi mantra OM za meditaciju i kontemplaciju, fokus je uglavnom na jednom od tri nivoa - budnosti, snovima i dubokom snu. Međutim, dok se mantra izgovara pojaviće se prirodno rastuća svesnost prolaznih faza. Tada će postati jasnije kako te svesne misli, radnje i govor prelaze iz njihovih originalnih, većinom
nesvesnih emocionalnih i mentalnih procesa. Ova prijatna prolazna faza često se me�a sa meditacijom. Meditacija se radi u budnom stanju i u njoj je čovek potpuno prisutan. Zatim se, postepeno, otvara put koji dozvoljava dubljim fazama ili nivoima (U) da istupe i pređu u svesno, budno stanje.

 

3. Snovi = nesvesno = suptilni nivo = U

Stanje snova je predstavljeno sa "U" u mantri AUM. Ovaj nivo ne označava samo snove, već je to i nivo svesti u kome se snovi pojavljuju. Stanje snova je nivo na kome um mo�e da razradi svoje neispunjene �elje, potrebe, privlačne stvari, kao i averzije koje mu inače nisu dozvoljene da ih sprovede u spolja�njem svetu (A). Ovo je čak i prema psihologiji veoma korisno stanje svesti čoveka. Međutim, mag odlazi jo� dalje kada su u pitanju skrivene, duboke impresije koje vode do pokretanja na određenu akciju. Mag na ovaj način pretvara obojene obrasce uma u neobojene, tako da se ne bi ponovo pojavljivale i stvarale bilo kakve smetnje, bez obzira da li ih stvaraju u budnom stanju ili u snovima. I ba� iz tog razloga mag, postepeno i prirodno, dolazi do toga da mu je potrebno sve manje sna. Ekvivalent ličnog sveta snova (U) je čitav suptilni, psihički, okultni ili astralni nivo stvarnosti (U). Prvo je mikrokosmos, dok je drugo makrokosmos. Kako čovek napreduje u meditaciji kapija ka nesvesnom mu se otvara. To znači da ostaje u budnom stanju (A), ali postepeno on uklanja koprenu, podi�e zastor tako da
nesvesno (U) počinje da isplivava i pojavljuje se u svesnom, tj. budnom stanju svesti. Sve ono �to dolazi u svesno budno stanje je isto ono �to je pre toga bilo dostupno samo u stanju snova.

Na ovom nivou, mag tokom meditacije dozvoljava da se pojavljuju misli, ali se ne vezuje se za njih. "Pusti ih neka se pojave, i pusti ih da odu" - to je poruka koju mag �alje u svoj um i to sve dok nevezivanje ne postane stvarnost, a ne samo čin koji se dogodio u spolja�njem svetu. Intenzitet bojenja misli postepeno slabi dozvoljavajući obrascima misli da ostanu skrivene u semenoj formi. Ba� zbog ovog procesa slabljenja, meditacija na OM je jedno od najmoćnijih oruđa za proči�ćenje uma.

Ovaj nivo se često smatra spiritualnim nivoom �to je krajnje pogre�no jer je on tek drugi od četiri nivoa svesti u mantri ili treće od sedam stanja svesti. Ako se na ovo ne obrati pa�nja, aspirantu se mo�e učiniti da postoje samo dva nivoa grublji i suptilni sa prolazom između njih. Čovek lako mo�e da bude uhvaćen u zamku da juri za radnjama, bićima i predmetima suptilnog nivoa (U), a da pri tome ne prepozna da je to samo nivo koji se prolazi, a ne mesto u koje se ide i gde se ostaje. Zapravo, dovođenje stanja svesti na ovaj nivo najče�će uzrokuje samoobmanjivanje o do�ivljenoj astralnoj projekciji, koje istinski nema, ali je prisutna u začetku na mentalnom nivou, to jest, prelazu u stvarni astralni svet.

 

4. Prolazni nivo od U do M

Prolaz između stanja snova i stanja dubokog sna se odnosi na lično iskustvo između snova i dubokog sna. Prolaz se uobičajeno ne do�ivljava svesno jer je ovaj nivo veoma suptilan. To je prolaz, ali prolaz kojim skrivene, bezoblične impresije počinju da se kreću i zavr�avaju tako �to dobijaju oblik u nesvesnom umu (U). Taj deo je uobičajeno dostupan kada čovek ima snove. Ponekad se mo�e dogoditi i da se svesno do�ivi prolaz između stanja snova (U) i budnosti (A), i to kada čovek spava ili tokom meditacije. Ovo iskustvo mo�e da bude do�ivljeno ili kao prelepo ili kao u�asno �to zavisi od prirode obrazaca misli. Međutim ovaj prolaz je sasvim različit od prethodnog. U ovom prolazu obrasci misli koji su u nemanifestovanom, bezobličnom i skrivenom obliku počinju da se kreću. Ovo je doslovno početak o�ivljavanja skrivenih impresija. To je proces koga čovek inače nije svestan jer je u pitanju de�avanje na dubljem nivou. Privlačni, kao �to grubi i suptilni nivoi mogu biti, ovaj nivo izvan stanja snova mo�e biti jo� vi�e privlačan i uznemirujući. Kada čovek dodirne ovu prolaznu fazu iz koje se suptilno carstvo i suptilne misli rađaju, on počinje da uviđa način na koji se i
suptilno i materijalno područje manifestuju i kako mogu biti izmanipulisani.

U ovome se skriva ključ za razumevanje priče o Aladinovoj lampi u kojoj je Duh boravio. Duh je bio u skrivenom obliku, ali trljanjem lampe počinje tranzitni proces izlaska Duha kako bi ispunio bilo koju �elju. Između faze kada je Duh bio u lampi i kada je bio u svom potpunom obliku, prolaz je taj kada se Duh od dima
pretvara u čvr�ću formu. Inače, to sam spominjao često u ranijim tekstovima, da se u mnogim bajkama i starim pričama kriju neverovatni magijski ključevi i obja�njenja mnogih tajni i misterija. Ove priče su stvarali upravo magovi, mistici i adepti. Ne retko se de�ava kada nekome spomenem "Priče iz hiljadu i jedne noći", "Malog princa" ili slične priče koje vi�e liče na dečiju literaturu, da me onako podozrivo i belo gledaju kao da sam pao s kru�ke. Ove priče i jesu namenjene dečijem dobu, jer se tada najbolje pamte i uče činjenice. Konteplativna spoznaja dolazi kasnije. Zbog toga i jeste veoma va�no op�te i �iroko obrazovanje u magiji.

 

5. Dubok san = podsvesno = kauzalni nivo = M

Stanje dubokog sna je predstavljeno zvukom "M" u mantri AUM. To je onaj nivo svesti u kome čovek do�ivljava dubok san. Stanje dubokog sna je nivo gde su duboke impresije uskladi�tene u njihovom skrivenom obliku. On sadr�i korene na�ih navika, tj. impresija koje su pokretačka sila za akciju, odnosno sve radnjeu �ivotu. Sva htenja, �elje, privlačnosti i averzije koje se odigravaju u na�im snovima (U) i koji se jednim delom pretvaraju u radnje i govor u spolja�njem svetu (A) tokom budnog stanja, imaju svoje korene na ovom nivou svesti. Te impresije su poput semena, doboko usađene i kao da očekuju vodu da ih probudi kako bi mogle da isklijaju i izrastu po poljima snova (U) ili budnosti (A).

Na ovom nivou svesti se čovek dotiče Najvi�eg Znanja jer su u njemu pohranjeni svi resursi ukupnog svepostojanja. Veoma je čudno da se ovo područje dubokog sna, u kome izgleda kao da se ni�ta ne de�ava, zove Uzvi�eno Znanje. Međutim, to je nivo koji je dublji od, ili koji prethodi stvaranju misli i emocija, bilo na nivou snova ili nivou budnosti. To je takođe nivo koji je dublji ili koji prethodi
stvaranju ili manifestaciji objekata ili aktivnosti u okviru i grubog (A) i suptilnog (U) nivoa (reč "prethodi" nema značenje u smislu vremena, već označava ono iz čega naredna stvar nastaje ili proizilazi). Onaj ko počinje da ostvaruje svesni pristup ovom nivou, takođe počinje da dobija pristup onome �to se naziva "Beskrajna riznica Mudrosti". Ovo podrazumeva direktni do�ivljaj znanja, ne samo iz nekog oblika kontakta sa suptilnim (U), već iz nivoa iz koga suptilno područje proizilazi.

Na ovom nivou je skladi�te bezobličnih, skrivenih obrazaca misli koje se zovu impresije i koje pokreću na akciju u budnom stanju (A). Ako čovek dobije pristup impresijama (M) dok su one u skrivenoj formi, tada ih je mnogo lak�e menjati
tako da izgube na svojoj snazi. Kada izgube na svojoj moći ili se ona prilično
smanji, impresije vi�e ne mogu da ve�u čoveka za ono �to bi inače automatski pokrenulo određene radnje, govor i misli. Uspostavljanjem svesne kontrole nad ovim nivoom inače nepristupačnog dela svesti, te duboke misli postaju čiste uspomene sa malo moći ili bez nje.

Postoji mnogo različitih tehnika koje se koriste u magiji, ali aspiranti moraju najpre proći niz praktičnih tehnika preinicijacijske magije koje se odigravaju na nivou strogo budnog stanja (A) kako bi indirektno uticali na promene u dubokim
impresijama. Ove tehnike su veoma korisne aspirantima na njihovom putu. Tek kasnije, magovi se osposobljavaju za direktan pristup ovim dubokim impresijama (M) kako bi mogli da biraju sopstvene duboke obrasce navika, pona�anja i delanja. Na ovaj način mag postepeno postaje gospodar nad impresijama, �to vodi ka njegovim sopstvenim i samosvesnim mislima, govoru ili delanju. To znači da mag nedozvoljava razvijanje nepoznatih poriva iz nesvesnog, već te�i da njihovim ovladavanjem, svaku svoju aktivnost, misao ili delo učini potpuno svesnim i namernim.

Lične skrivene impresije su mikrokosmos, dok makrokosmos predstavlja kauzalni nivo (M) iz koga izvire kreacija čitavog suptilnog i grubog nivoa. Zato se i zove kauzalno područje ili nivo stvarnosti. Oni koji ostvare vlast nad ovim nivoom svesnosti jednaki su svetim ljudima, premda je čak i njima uskraćeno krajnje dostizanje samospoznaje, jer ona dolazi tek sa shvatanjem Prirode Stvarnosti,  �to je dostizanje stanja Ti�ine u mantri nakom A, U i M.

Nikako se aspirantima ne savetuje da se odmah okreću ovako privlačnim ponudama i neverovatno kreativnim moćima, već da, umesto toga, zađu najpre u traganje za Najvi�om Spoznajom. Ovaj nivo dubokog sna je nivo na kome se uči i radi Visoka Magija koja se naziva Umeće Sanjanja. Mnogi smatraju, �to je netačno, da se ova magija radi na prvom prolaznom nivou koji je samo rani do�ivljaj na putu do prave Magije Umeća Sanjanja.

U OM meditaciji i kontemplaciji čovek ostaje u području budnog stanja svesti i postepeno dozvoljava da se budno stanje �iri kroz ostale nivoe koji su, inače, u području nesvesnog. Međutim kroz tehnike Magije Sanjanja mag napu�ta budno stanje, spu�ta se u područje dubokog sna (M) i opet, paradoksalno, dovodi se budnu svest. Ovladavanje impresijama u stanju dubokog sna omogućava magu da direktno do�ivi obrasce misli u njihovoj skrivenoj i bezobličnoj formi i time bude u mogućnosti da umanji njihove moći koje se po navici i nesvesno ispoljavaju ometsjući ostale �ivotne procese i delanja, ili pak, da ih po volji pojača kako bi postigao određeno dejstvo u budnom stanju (A), odnosno kako bi manifestovao magijske moći u pojavnom svetu.

 

6. Apsorpcija ili Moć Uvida i Spoznaje (A, U i M)

�esti nivo svesnosti, odnosno treći prelazni nivo ka četvrtom stanju svesti je sjedinjenje spoznajnog izvan ili ispod stanja budnosti, snova i dubokog sna u stanju apsorpcije. Indijski mudraci ovo stanje nazivaju Samadi, ali to jo� uvek nije stanje Prosvetljenja i dostizanja Bo�anske Svesti i Moći Bo�anskog Ispoljavanja.
Mnogi ovo stanje nazivaju Prosvetljenjem, �to je kao �to rekoh, pogre�no. Postoji mnogo tipova ovog stanja svesnosti. Ove razlike imaju veze sa prirodom predmeta na koji se mag usredsredio kroz meditaciju pre nego �to je sa tim predmetom dospeo na nivo Uvida.

Predmet na koji osoba meditira, a zatim i ulazi u stanje Uvida, mo�e biti grub ili suptilan. Prost primeru je ovaj: Ako se meditira na sliku crvene ru�e, taj predmet je grub objekat (A). Mmeđutim, meditacija mo�e da se pomeri sa crvenog cveta na samu crvenu boju, ali i to jo� uvek na nivou grubljeg objekta. Dalje, ako se pa�nja pomeri na samu svetlost ili na sposobnost da se ugleda
svetlost, to spada u suptilne objekte (U). Kad se pa�nja pomeri jo� dublje, na
posmatrača ili na tanani osećaj koji dolazi iz apsorpcije, onda je objekat jo� suptilniji. Međutim, i dalje postoji objekat, iako taj objekat mo�e biti veoma suptilan. Slično tome, meditacija na duhovni objekat ili neko biće iz Onostranog takođe će se pomerati kroz nivoe do�ivljaja, od grubljeg ka suptilnom, pa do jo� suptilnijeg i na kraju do najsuptilnijeg (A, U i M). Na kraju, unutra�nje pomeranje pa�nje otkriva čistu su�tinu, odnosno prirodu objekta meditacije te ulazi u stanje Uvida ili Spoznaje.

Posmatrač, posmatranje i posmatrano se skupljaju u jedno. To znači da u meditaciji objekat ili predmet, bilo da je grub ili suptilan, i koji se javlja kroz tri dela kao posmatrač, proces posmatranja i objekat koji se posmatra skupljaju u jedan. Vi�e nema posmatrača koji posmatra posmatrani objekt, već izgleda kao
da postoji samo taj objekat. Kao da su posmatrač i proces posmatranja apsorbovani u objekat tako da je objekat jedino �to je preostalo.

Postoje dve op�te kategorije Uvida. Jedna je Uvid sa oblikom ili sa objektom, pri čemu postoji mnogo tipova grubih i suptilnih objekata, a time i mnogo
tipova Uvida. Za vreme meditacije, pa�nja se usmerava prema ovom obliku ili objektu i stanju Uvida pa�nja postaje apsorbovana u taj oblik ili objekat. Druga kategorija je Uvid bez oblika ili bez objekta. Tu pa�nja nije usmerena ni
prema jednom obliku ili objektu. Po�to nema nijednog oblika ili objekta ne postoje ni različiti tipovi u ovoj kategoriji Uvida. U obe kategorije stav pa�nje je sličan. Razlika je samo u tome �to na bezobličnom nivou nema objekta. Stav pa�nje je i dalje tamo, ali objekat nije. To je kao da je, za vreme Uvida sa oblikom, mag jednostavno zaboravio objekat, a time i do�ao u
stanje Uvida bez oblika.

Za onoga ko nije uhvaćen u mre�u aktivnosti grubog sveta, suptilnog nivoa ili, čak, kretanja bezobličnog kauzalnog nivoa, stanje apsorpcije je na dohvat ruke. Dostizanje Moći Uvida počiva na dva osnovna principa: stalna meditacija (ve�banje) i nevezivanje za predmet meditacije.

 

7. Čista svest koja pro�ima sve ostalo = nadsvesno = akauzalni nivo = Moć Ti�ine = Bo�anska Svest

Nakon A, U i M u mantri AUM nastaje Ti�ina koja predstavlja svest koja pro�ima i obuhvata sve nivoe, odnosno svest koja jeste svaki od preostalih nivoa. Indusi ovaj nivo svesti nazivaju Turija, �to doslovno znači četvrti i predstavlja onu svest koja pro�ima, posmatra i jeste svaka od ostala tri nivoa. Međutim, ovaj naziv nije ba� sasvim adekvatan, jer je ovo stanje u stvari svedok ostalih nivoa.

Evo i prostog primera. Stanje Čiste Svesti je nalik stajanju na vrhu Kule. Sa ove tačke gledi�ta, posmatrač vidi čitavu panoramu ispred sebe, odnosno igru svih nivoa svesti. On vidi i kulu i njeno podno�je i okolinu koja pru�a oko kule. Ukoliko bi stajao u kuli i posmatrao kroz prozor njegov vidik bi bio ograničen jer samo sa krova kule se mo�e sve videti.

Dakle, OM mantra predstavlja četiri nivoa - budnost, snove, duboki san i Ti�inu. Ova četiri nivoa su fokus pa�nje u pamćenju mantre OM. Prolazni nivoi i stanje Uvida su delovi na koje se tokom ve�banja manje usredsređujemo. To ne znači da oni nisu tamo ili da neće biti do�ivljeni, već prosto znači da ih mag ne koristi s posebnim naglaskom u meditaciji.

U izgovaranju ili pevanju mantre AUM, usredsređivanje je na A, U, M i Ti�inu. Ve�banje Ti�ine nakon AUM se radi kako bi mag doveo svoju svesnost u stanje Ti�ine ili Praznog Uma čime se uve�bava da postane svestan svesti i da ona pro�ima sve nivoe - budnost, snove i duboki san, odnosno suptilni i kauzalni nivo. Stapanje u mir i ti�inu uma uvodi maga u akauzalno stanje svesti, odnosno stanje Bo�anske Svesti. Mnogi učitelji i tradicije posebno nagla�avaju da na kraju sva svetlost, zvuci i pojave vode do mira, ti�ine uvodeći u Carstvo Tame.

Razumevanje ovog značenja mantre AUM i nivoa svesti koje ona predstavlja omogućava da mnogo lak�e uvidimo kako ta svetlost, zvuci i mantre zaista
zaranjaju nazad, u mir, ti�inu i Tamu iz koje su se i pojavili. Stari učitelji i tradicije su takođe isticali - da bismo zaista ovo razumeli, moramo da ve�bamo i dođemo do same ti�ine i mira unutar kojih nam se otkriva značenje mantre AUM i sveukupne Spoznaje (Prosvetljenje). Razlika između Uvida i Prosvetljenja je, kao �to sam naveo, veoma tanana, zbog čega se često u do�ivljajima me�aju. Uvid predstavlja dualistički pristup pa�nje, dok je Prosvetljenje nedualistički pristup koji vodi maga do do�ivljaja "to sam ja" ili do onoga �to nazivamo samospoznaja. Taj najvi�i vid spoznaje, ali ne i konačni, omogućava Sopstvu da se preobrazi u Čistu Bo�ansku Svest, odnosno Čistu Volju koja se ispoljava na svim ravnima postojanja.  Ovo je ne samo opis su�tine mantre AUM, već i dostizanja samospoznaje i samorealizacije
kroz Magijsku operaciju Dostizanja Bo�anske Svesti i Moći koja je iskazana u mudrosti koja sledi:

Ja sam čovek.

Ja sam sila u Univerzumu.
Ja i Univerzum smo Jedno.
Ja sam Univerzum.
Ja sam koji Jesam.

Ja sam Bog.

 

 

Otvori stranu Eternal Om (Full) i pogledaj kaskadno izvođenje Mantre Om u aran�manu Roberta Slapa.

Pored video Youtube projekcije postoji i MP3 verzija za preuzimanje.

Vreme trajanja: 59:32 minuta.



 

Vrh strane >>>

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

Sva prava rezervisana

Copyright � 2012 by Alexandar Thorn

Poslednje izmene: 24-01-2013 04:24